Торік гіганти світового бізнесу продемонстрували: попри репутаційні ризики та комерційні втрати, вони здатні консолідуватися навколо вищої мети – висловити своє ставлення до війни та допомогти постраждалим від неї. Індустрія моди завжди була ефективним майданчиком для просування соціально важливих ідей. Досвід минулого року не став виключенням: багато модних домів випустили колекції одягу та прикрас на підтримку України.
Скептики скажуть, що за кожним кроком успішних брендів слідкує ціла команда маркетологів і будь-яке рішення покликано лише підвищити рівень соціальної довіри та привернути більше клієнтів, – і будуть праві. Однак, за даними Forbes, прибутки російських філіалів таких люксових брендів, як Chanel, Dior, Tiffany та інших, впали на понад 70%, а самі компанії зазнали багатомільйонних збитків. Але це не зупинило їх від запуску доброчинних ініціатив. Розказуємо про бренди, які не просто вийшли з російського ринку, але і активно допомагали українцям.
Chanel
Одним із перших, ще на початку березня 2022 року, про призупинку своєї діяльності в росії заявив Дім моди Chanel. На момент прийняття цього рішення компанія мала 17 локальних бутиків та понад 370 співробітників. Але закриттям фірмових магазинів не обмежилися: постачання нових партій товарів скасували, а інтернет-торгівлю заморозили. І це при тому, що у передвоєнному 2021 році компанія звітувала про рекордні 18,44 млрд. рублів прибутків.
Незважаючи на втрату значної частини доходів, Chanel зробили пожертвування у розмірі двох мільйонів доларів. Кошти передали на користь благодійних організацій, які допомагають українським біженцям та внутрішньо переміщеним особам: CARE та The UN Refugee Agency.
Balenciaga
Війна в Україні сколихнула увесь світ і мало кого залишила байдужим. Проте для декого ця тема є по-справжньому болючою через власний травматичний досвід. Особисту трагедію пережив і Демна Гвасалія, грузинський дизайнер та креативний директор бренду Balenciaga. У 1993 році, під час громадянської війни в Грузії, йому із родиною довелося втекти із рідної країни. І хоча з тих подій минуло вже тридцять років, травма біженця досі залишається із Демною.
Після того, як росія напала на Україну, він видалив усі пости з офіційної сторінки бренду в Instagram, лишивши тільки український прапор. У дописі під фото він зазначив, що Balenciaga долучилася до Всесвітньої продовольчої програми та переказала кошти на підтримку українських біженців. І хоча сума пожертви не оголошується, ми знаємо, що вона стала лише початком плідної співпраці.
Демна Гвасалія зі своєю мамою
У липні 2022 року Демна став амбасадором глобальної платформи для збору пожертв United24. Спеціально для цього бренд створив світшоти з українською символікою, які можна ексклюзивно придбати на сайті проєкту: united24-demna.balenciaga.com. Увесь прибуток від їх реалізації передають на відбудову України. Про те, чому він обрав саме цей напрямок, дизайнер зізнається: «Я дуже добре знаю і відчуваю біль, який переживають українці. Я багато думав, як можу допомогти Україні та всім біженцям, які хочуть повернутися додому. Ось чому я вирішив зосередитися на гуманітарному напрямі «Відбудова України».
Наразі відомо, що з продажу вдалося зібрати понад півмільйона євро. Окрім матеріальної допомоги Дім моди Balenciaga також надавав свою підтримку і в медійному полі. Так, один із показів бренду був цілком присвячений темі війни в Україні.
LVMH
Французька транснаціональна компанія LVMH, що опікується продукцією таких дизайнерських брендів, як Louis Vuitton, Givenchy, Christian Dior, Marc Jacobs, Stella McCartney та інших, також зробила великий внесок у підтримку українців. На допомогу прямим та опосередкованим жертвам військової агресії пожертвували 5 мільйонів євро. Їх передали до Міжнародного Комітету Червоного Хреста. Крім цього, компанія зачинила 124 фірмових бутика у росії.
Ще мільйон євро дочірній бренд Louis Vuitton пожертвував окремо від себе. Кошти спрямували до UNICEF. У своєму офіційному зверненні компанія підкреслила, що в рамках партнерської програми Louis Vuitton for UNICEF зобов’язується реагувати на екстрені ситуації, надаючи гуманітарну допомогу сім’ям з України. Допомога реалізується за багатьма напрямками, а саме: доступ до чистої питної води, медичних товарів і послуг, захист дітей і освіта, а також надання психологічної допомоги.
Giorgio Armani
Війна зруйнувала плани та забрала життя багатьох українців. На знак солідарності та поваги до постраждалих на фоні військового вторгнення в Україну італійський дизайнер Джорджо Армані вирішив провести свій модний показ у повній тиші. Він також підкреслив, що не хоче святкувати завершення Міланського тижня моди через «тривожні події, які розгортаються навколо нас». Іронічно, що у цей же час, але двома роками раніше, Армані вже проводив «тихий» показ без гостей на тлі загрози розповсюдження коронавірусу, який тоді лише з’явився в Європі.
Дизайнер Джорджіо Армані
Невдовзі після свого шоу бренд оголосив про допомогу у розмірі 500 000 євро, яку перерахували до Управління Верховного комісара ООН у справах біженців. Крім того, компанія також пообіцяла надати українським біженцям необхідний одяг через італійську некомерційну організацію Comunità di Sant’Egidio.
H&M
На відміну від інших брендів у цьому шорт-листі, із продукцією цієї торговельної марки знайомий чи не кожен українець. Компанія виготовляє одяг та предмети інтер’єру за відносно доступними цінами. У березні минулого року команда бренду долучилася до гуманітарних зборів та задонатила півтора мільйона доларів на потреби постраждалих у війні. Суму порівну розділили між UNICEF та UNHCR. У свою чергу фонд Ерлінга Перссона, засновника компанії H&M, додатково оголосив про фінансову допомогу Україні у розмірі 150 мільйонів шведських крон, що є безпрецедентною сумою.
Звісно, перелік брендів, які підтримали та досі підтримують нас, незрівнянно більший. Будь-яка допомога, від порушення теми війни до транзакцій на великі суми, є цінною. Але найціннішим, напевно, є почуття солідарності та єдності, яке нагадує, що разом – вистоїмо.
Фото: pixabay.com, wikipedia.org