Цей твір французького художника Анрі Матісса, який був одним з найяскравіших представників художнього напрямку фовізм, вперше було виставлено до перегляду у 1961 році у нью-йоркському Музеї сучасного мистецтва. Художник зобразив на ньому човен з вітрилом та його відображення на воді.
Спочатку навіть найдосвідченіші шанувальники творчості митця не могли дати одностайної відповіді, що ж зображено на картині. Дійшло до курйозного випадку: працівники музею, не розуміючи, де у полотна верх і низ, розмістили картину догори ногами! В такому положенні картина провисіла сорок сім днів. За цей час повз неї встигло пройти близько 116 тисяч людей.
У галереї її вивісили 17 жовтня, і лише 3 грудня помилку побачила Женев’єв Абер, яка працювала на біржі, а у вільний час захоплювалася мистецтвом. Жінка сказала про помилку охоронцям, однак ті, як це водиться серед охоронців 🙂 , не відреагували. Тоді невгамовна пані написала в газету, а журналісти вже повідомили керівництво музею.
Лише здається, що зображення на картині абсолютно симетричне. Але це не та: тільки при дуже ретельному розгляді, уважний глядач може помітити, що лівий кінець човна трохи піднятий. Точніше навіть не самого човна, а його вітрила, оскільки зображення на картині досить схематичне. Піднятий кінець відсутній на відображенні човна у воді.
Хмари та горизонт художник створив за допомогою ліній рожевого кольору, розташованих навколо човна з вітрилом та його відображення.
Фотопортрет Анрі Матісса (Карл Ван Вехтен. Бібліотека Конгреса США)
Французький живописець Матісс був яскравим представником фовістів, які в своїх роботах цінували, перш за все, колір, тоді як зміст творів вважався неважливим. Роботи художників цього напряму славилися своєю простотою, а головним «героєм» їхніх картин була колірна пляма. Критики не сприймали новаторства Матісса та його колег, наприклад, тогочасний художній критик Каміль Моклер обурювався з приводу картин фовістів: «Це не мистецтво, це якийсь горщик фарби, розлитий на полотнах!»