Цифрові пристрої – погані вчителі з читання

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Як показало дослідження іспанських вчених, цифрові пристрої мало сприяють покращенню читання. Причому це стосується техніки читання, поповнення словникового запасу та розуміння прочитаного.

Попри те, що сучасні діти буквально народжуються з телефонами в руках, дослідники закликають педагогів та батьків, аби вони заохочували учнів, особливо молодших класів, частіше читати друковані книжки.

Носій має значення

Останніми роками мобільні телефони, планшети та комп’ютери спричинили появу нових звичок читання та істотно потіснили друковані видання. Хоча остаточно не замінили їх. Та й не замінять, вважають науковці. Адже паперові книжки якнайліпше годяться для опанування навичок читання.

Команда науковців з Університету Валенсії проаналізувала результати 25 досліджень з цієї теми за 2000-2022 рр., в яких взяли участь близько 470 тисяч добровольців із трьох десятків країн. Метааналіз показав, що використання цифрових гаджетів не покращує здатність учнів читати текст та розуміти його зміст.

knyzhka - Спосіб життя - 50Plus

Дослідники підрахували, що якщо учень у вільний час проводить 10 годин за читанням друкованих видань, його здатність до розуміння тексту буде у шість-вісім разів вищою, ніж якби він читав той самий контент на цифрових носіях протягом такого самого часу.

За словами співавторки дослідження Лідії Альтамури, команда очікувала, що цифрове читання на дозвіллі з інформаційною метою, наприклад, відвідування освітніх або новинних сайтів, вчить глибше розуміти зміст текстів. Але вчені помилилися.

Автори виявили, що серед учнів початкової та середньої школи майже не спостерігається зв’язку між цифровим читанням у вільний час, навіть освітнім, та розумінням прочитаного. Хоча учні старшої школи та студенти вишів продемонстрували дещо краще розуміння текстів, прочитаних на цифрових носіях, розповіло видання Independent.

Яких висновків дійшли науковці

Лідія Альтамура зауважила: «Для читачів, які розвиваються, цифрове читання у вільний час не приносить користі з огляду на розуміння прочитаного».

Дослідники висунули дві причини, через які цифрове читання може не мати такого самого ефекту для читачів-початківців, як друковане.

По-перше, читання на екрані може відволікати їх, оскільки пристрої, як правило, пропонують ще багато інших функцій.

По-друге, процес читання в інтернеті супроводжують деякі специфічні та, на жаль, не найкращі особливості. Зокрема, можливість коротких переглядів без занурення у зміст, нижча якість текстів та обмежений словниковий запас.

Автори наголошують, що педагогам та батькам слід заохочувати учнів, особливо молодших класів, частіше читати у друкованому вигляді, ніж на цифрових пристроях.

Результати дослідження опублікував журнал Review of Educational Research.

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU