Твори видатних скульпторів тепер можна відтворити за допомогою робота з програмним забезпеченням. Він вирізає чудові деталізовані скульптури з каррарського мармуру, наче майстер епохи Відродження.
Народився цей автоматизований Мікеланджело в італійській компанії Robotor. Робот, що самопрограмується, прокладає собі шлях у нову еру скульптури.
Як розповіли співзасновники стартапу Robotor Філіппо Тінколіні та Джакомо Массарі, цей винахід істотно спрощує роботу скульптора з каменем. А вона, як відомо, фізично складна, ризикована та небезпечна.
Стартапери зауважили, що їхнє передове рішення бере початок в серці району Каррари: «того самого, де вироблявся цінний мармур, який Мікеланджело використовував для вирізання своїх статуй».
Робот-скульптор заввишки майже чотири метри. Він зроблений із цинкового сплаву та може витримувати великі навантаження. Зокрема, різати найтвердіші матеріали інструментами з алмазним покриттям навіть у найнесприятливіших умовах. Стіл, на якому встановлена конструкція, витримує глибу вагою до 50 тонн.
За словами розробників, робот швидко виконує роботу, що в епоху Відродження призначалася для цілої армії скульпторів.
Універсальний митець
Спочатку робот аналізує матеріал, з яким працюватиме. Вивчивши його властивості та форму, автоматизований скульптор визначає точки, за якими вирізатиме свою роботу. А потім починає творити з колосальною точністю – відповідно до 3D-моделі. Замовники можуть брати учать у процесі від початку його планування і до стадії уточнення та коригування.
Завдяки програмному забезпеченню, скульптуру можна скільки завгодно вдосконалювати. Воно також допомагає роботу зорієнтуватися у виборі тих чи інших інструментів, які знадобляться на різних етапах творчого процесу, повідомило видання Designboom. Окрім цього, програмне забезпечення перевіряє якість обробки, стан машини та її деталей в режимі реального часу, а також сповіщає про будь-які аномалії, якщо такі виявлено.
Ця технологія, за задумом Robotor, від початку налаштована на скорочення відходів матеріалу. Робот може перепрофілювати рештки каміння. Приміром, перетворити їх на інші скульптури.
Філіппо Тінколіні та Джакомо Массарі кажуть, що їхній робот викладається на 99 відсотків. Один відсоток припадає на людину. І він вельми значущий.