Парадокс прованського рожевого: одне вино має різний смак за різних соціальних сценаріїв 

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Завдяки перлинно-рожевому кольору та ледь вловному аромату літніх ягід рожеве вино з Провансу стало символом цього регіону. Тут туристи з усіх усюд насолоджуються легендарним напоєм, а потім ще й купують декілька пляшок рожевого прованського на згадку про чудову відпустку. Та коли мандрівники вже вдома розливають вино по келихах, вони з подивом відзначають, що напій має геть інший смак.

Професор Оксфордського університету Чарльз Спенс спробував розібратися у феномені прованського рожевого вина.

Про що дізналася команда професора

Чарльз Спенс підтвердив, що вино з півдня Франції не здається таким само смачним, коли його п’ють, наприклад, у Британії прохолодного зимового вечора.

Професор припустив: парадокс прованського рожевого полягає в тому, що одне й те саме вино може мати зовсім різний смак залежно від ситуації, в якій його вживають.

Аби розсекретити цей феномен, науковець працював у команді з досвідченими винними дистриб’юторами. Перед експертами стояло завдання – зрозуміти, чому вину (та, можливо, іншим продуктам) притаманний різний смак за різних сценаріїв вживання.

Команда опитала 2000 респондентів та виявила, що 62 відсотки учасників цієї когорти більше захоплюються смаком їжі та напоїв, коли обідають з друзями, ніж на самоті.

Однак 58 відсотків опитаних засвідчили, що вечеря з кимось, хто не подобається, може негативно вплинути на смак їжі.

На думку професора Спенса, існує «нерозривний зв’язок між соціальними та емоційними сигналами та досвідом приймання їжі й пиття вина». Це узгоджується з так званим «ефектом соціальної підтримки», відомої теорії гастрофізики. Згідно з нею, ми схильні більше насолоджуватися їжею та питтям у присутності людей, які нам подобаються, зазначив науковець.

Він також зауважив, що не лише люди, з якими ми ділимо трапезу, впливають на смак їжі та напоїв. Важливо також, де саме це відбувається, розповіло видання Daily Mail.

«Смак і задоволення від конкретного вина можуть змінюватися залежно від контексту та навколишнього середовища», – резюмував професор Спенс. За його словами, у відпустці ми зазвичай щасливі та розслаблені, і це впливає на наше сприйняття смаків. Соціальні ситуації, в які ми потрапляємо, пов’язані з тим, як ми сприймаємо смак. Якщо йдеться про задоволення, то «воно походить від кращої соціальної взаємодії та автоматично підвищує наш настрій». А це означає, що наша здатність оцінювати смаки зовсім інша.

Біле сортове вино зі смаком «мокрого собаки»

Команда професора Спенса провела своє дослідження незабаром після того, як вчені з Університету Тренто (Італія) порадили виробникам не розливати біле вино у прозорі пляшки. Дослідники виявили, що білі вина, які зберігаються в прозорих судинах, можуть вступати в реакцію зі світлом. Це призводить до появи неприємних ароматів, зокрема, «вареної капусти» та «мокрого собаки».

У звітній статті для видання PNAS італійські науковці написали, що «світло може значно зашкодити ароматичному профілю та сенсорній ідентичності сортового білого вина менш ніж за тиждень зберігання у пляшках із безбарвного скла».

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU