Пластикове сміття: шанс на нове життя у будівництві

FacebookTwitterLinkedinTelegram

У своїх останніх дослідженнях інженери Стенфордського університету Майкл Лепеч та Чжіє Лі обговорюють можливість використання переробленого армованого скловолокна полімерного композиту, яке використовують у частинах автівок, човнів та літаків. На думку дослідників, це міцне пластикове сміття може отримати друге життя у новій інфраструктурі, включаючи громадські магістралі та будівлі.

Це може кардинально змінити ситуацію в архітектурній та технологічній галузях. Особливо, якщо врахувати, що щорічно переробляється менш як 10% із 7 мільярдів тонн пластикових відходів, які утворюються в усьому світі.

Сортування пластикового сміття є важливим

Майкл Лепеч зазначає, що перероблювання пластикових відходів для використання в інфраструктурних цілях можна вважати прогресивним. Цей процес буде значно спрощений через величезну кількість матеріалу з його імовірним однорідним складом.

Однак, за словами дослідника, проблеми все ще можуть виникати. Поки вони не будуть розв’язані, перероблювання пластикових відходів і перетворення їх на будівлі, автомагістралі та інші типи інфраструктури залишиться нездійсненою мрією.

Сортування пластикового сміттяНаприклад, Чжіє Лі висвітлює питання, що стосуються економіки та логістики управління потоками пластикових відходів із твердих міських. Дослідниця каже, що маса та тип пластику можуть змінюватися з місяця в місяць.

Як зазначає видання Designboom, без належних систем сортування сміття та активних інновацій його перероблювання процес логістики управління ним буде значно ускладнений. Особливо з врахуванням того, що пластик може бути різним, і лише деякі його різновиди можна використовувати для певних цілей.

Приклади використання переробленого пластику

Інженери Стенфордського університету стверджують, що перероблювання пластику в інфраструктуру є корисним. Проте водночас воно повинно відповідати певним вимогам щодо продуктивності та зберігати низький вплив на довкілля порівняно з традиційними будівельними матеріалами.

У своїх дослідженнях інженери розглянули приклади використання пластикових відходів для будівель і доріг. Вони розглядали фасадні панелі у Музеї сучасного мистецтва Сан-Франциско та тротуар у проєкті дороги Департаменту транспорту Каліфорнії.

Спроєктований Snohetta музей зазнав розширення фасаду. Тут використали армований скловолокном пластик для брижуватої поверхні екстер’єру, і це є найбільше його архітектурне застосування у США на сьогодні. У 2020 р. компанія Caltrans заасфальтувала ділянку шосе 162 у Каліфорнії переробленим асфальтом та рідким пластиком, виготовленим з одноразових пластикових пляшок.

Недоліки та переваги перероблювання пластикового сміття

Ці тематичні приклади підживлюють дослідження Лепеча та Лі про майбутнє пластикових відходів для інфраструктури. Чжіє Лі попереджає, що попри чимало способів повторного використання пластику з різною метою, не всі його види мають тривалий термін експлуатації, щоб бути інтегрованими в інфраструктуру.

Перероблювання пластикового сміттяНаприклад, упакування становить понад 60% світового переробленого пластику, але має короткий термін служби. Деякі автомобільні деталі можна виготовляти з переробленого пластику, але для їх виготовлення потрібно відносно мало цього матеріалу.

Проте, відзначаються потенційні переваги, включаючи зниження імовірності надзвичайних екологічних ситуацій (розливу нафти тощо). Звичайно, є можливість розвитку з орієнтиром на ринки, які цінують екологічно чисті або стійкі продукти. Екологічно свідомі компанії можуть досягти більшої чіткості у стратегічному напрямку, коли вони узгоджують ланцюжки вартості з корпоративною місією.

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU