Аромат вічності: секрети муміфікації єгиптян

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Науковці змогли відтворити запах рідини для бальзамування при муміфікації, яка використовувалася у Стародавньому Єгипті для збереження мумії. «Аромат потойбічного життя» містить ноти бджолиного воску, рослинних речовин та деревних смол. Це наукове відкриття проливає світло на винахідливість єгиптян.

Аромат вічності від єгипетської мумії

Науковці дослідили останки 3500-річної мумії з Долини царів – жінки Сенетней, відомої як «Окраса фараона». Відомо, що вона була годувальницею фараона Аменхотепа II та вважалася наближеною людиною до родини правителя.

Вчені змогли відтворити ароматичну суміш, яку єгиптяни використовували для захисту органів під час муміфікації. Запах цієї рідини для бальзамування містить солодкі нотки бджолиного воску, який захищає від бактерій, разом із ванільним ароматом рослинних речовин та сосновим ароматом деревних смол. Однак він також має менш виразний, характерний запах свіжого асфальту, оскільки стародавні єгиптяни використовували бітум для муміфікації, щоб захистити органи від вологи та комах.

Аромат вічності з єгипетської муміїДослідники старанно визначали інгредієнти рідини для бальзамування та змогли відтворити її аромат на паперових бланках для тестування парфумів. Вони у захваті від результату, оскільки їхній аналіз свідчить, що Стародавній Єгипет міг вести міжнародну торгівлю майже на 1000 років раніше, ніж до цього вважалося.

Не лише аромат вічності, але й цікавий доказ торгівлі

Існували спокусливі докази торгівлі з Південною Індією, оскільки горошини перцю були доступні лише там. Проте тепер запашна смола під назвою «дамар», яку, як вважають науковці, вони виявили у рідині для бальзамування Сенетней, свідчить про те, що міжнародна торгівля могла відбуватися набагато раніше. Тобто ще на момент смерті годувальниці – за 250 років до смерті Рамзеса II.

Дамар, імовірно, був отриманий з дерев, що ростуть у Південно-Східній Азії. Якщо наявність дамарової смоли підтвердиться, то це призведе до відкриття того, що стародавні єгиптяни мали доступ до країн цієї частини світу майже на тисячоліття раніше, ніж припускалося до того.

Як зазначає виданню Daily Mail керівниця дослідження Барбара Хубер, ці результати показують, наскільки просунутим був процес муміфікації у Стародавньому Єгипті. У цьому випадку відтворення запаху вічності схоже на машину часу.

Мумія у музеїПані Губер каже, що люди звикли дивитися на мумій та читати описи музеїв. Новітнє відкриття дозволить їм насправді відчути, як пахне минуле. Стародавній аромат буде представлений у музеї Данії на майбутній виставці, що дозволить відвідувачам відчути подих давньоєгипетського процесу муміфікації.

Як відтворювали аромат вічності?

Аромат вічності був відтворений шляхом взяття зразків із двох глеків, що містять печінку та легені Сенетней, які були вивезені археологом Говардом Картером зі знаменитої Долини царів у Фівах, що є сучасним Луксором, більше століття тому. Рідина для бальзамування була розбита на окремі молекули за допомогою наукових процесів, включаючи хроматографію, яка бомбардує речовини газами, щоб відокремити їх на основі того, як вони по-різному розпадаються на фрагменти.

Дослідники тісно співпрацювали з французькою парфумеркою Керол Кальвес та сенсорною музеологинею Софією Коллет, щоб відтворити аромат рідини для бальзамування. Вчені описують 6 складних інгредієнтів для цієї суміші. Ці складні компоненти вказують на надзвичайні привілеї Сенетней, що також видно з присутності її некрополю у Долині царів, призначеній для фараонів та могутньої знаті.

Інгредієнти включають смолу з терпентинного дерева, яке також використовувалося в інших гробницях для муміфікації харчових продуктів, таких як курка, щоб люди могли «їсти» у потойбічному житті. За словами пані Хубер, аромат вічності – це більше, ніж просто аромат процесу муміфікації. Він втілює багате культурне, історичне та духовне значення похоронних практик Стародавнього Єгипту.

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU