Науковці з бізнес-школи HEC Montreal (Канада), Державного університету штату Нью-Йорк в Олбані та Дюкського університету (США) нещодавно провели масштабне дослідження за участю понад 3600 осіб. Команда виявила, що приємний подарунок допомагає у скрутні часи більше, ніж вухо, що може уважно вислухати.
У першому експерименті добровольцям запропонували уявити, що хтось в’їхав у їхню машину, і вони звернулися за підтримкою до друга.
Ті, кому сказали, що друг не може розмовляти, але натомість надішле подарунок, зрештою почувалися краще, ніж ті, кому сказали, що друг їм зателефонує.
У другому експерименті добровольців розбили на пари. Один з напарників мав попросити свого партнера про емоційну підтримку. І той партнер мав або почастувати приятеля невеликим шматочком шоколадки, або побесідувати з ним про проблеми.
Ті, хто отримав подарунки (шоколад), повідомили, що відчули себе краще (адже, на їхню думку, партнер приніс більшу жертву), ніж ті, хто допомагав словами.
Провідна авторка дослідження Холлі Гоу, експертка з маркетингу, пояснила: «Коли люди розмірковують про жертвування, вони беруть до уваги мотиви того, хто жертвує. А коли йдеться про розмову, вони припускають, що мотив прихильника бесіди – принести користь обом сторонам». Коли справа стосується подарунків, людина, яку емоційно підтримують, передбачає, що мотиви того, хто втішає, більш альтруїстичні. Мовляв, він жертвує виключно заради блага того, хто отримує шоколад, розповіло видання Daily Mail.
Пані Гоу додала: «Неважливо, що саме ви даруєте і скільки це коштує, значення має лише те, що одержувач знає, що ви про нього подумали та витратили час і сили, щоб щось йому подарувати, навіть якщо це не принесло вам жодної користі».
Фото: pexels.com