Джмелі у стані стресу приймають песимістичні рішення

Команда британських дослідників дійшла висновку, що реакція джмелів на стрес подібна до людської.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Дослідники поведінки тварин з Ньюкаслського університету виявили: джмелі, що перебувають у стані стресу, більшою мірою схильні робити песимістичний вибір. Це свідчить про те, що їхня реакція на невдачі нагадує людську.

Як проходило дослідження?

Під час експерименту науковці навчили джмелів визначати, який колір є сигналом чогось доброго, а який – чогось поганого.

Комахи вивчили, що один колір веде до місця із солодкою винагородою, а інший – до місця, де немає ласощів. Після того, як джмелі засвоїли ці асоціації, дві групи піддослідних зазнали імітації атаки, тоді як третю (контрольну) групу не піддали жодному зовнішньому стресу.

Ті джмелі, що зазнали імітації атаки, з меншою ймовірністю інтерпретували колір як вказівку на солодку нагороду. Вони частіше відвідували місця, де не було солодощів, ніж «контрольні» бджоли, що не зазнали стресу.

джмелі на квітах

Доктор Вівек Нітьянанда, співавтор роботи, зазначив: «Наше дослідження показало, що джмелі стають песимістичнішими після стресу, адже їхня поведінка свідчить про те, що вони не чекають на винагороду».

За його словами, джмелі у стані стресу очікують, що високі винагороди менш імовірні. Таким чином комахи «виявляють риси песимістичних людей», пише Independent.

Коментуючи результати, докторка Ольга Проценко, керівниця дослідження, пояснила: «Стикаючись з невизначеністю, джмелі у стані стресу, подібно до людини, що бачить склянку «наполовину порожньою», з більшою ймовірністю очікують на негативні результати».
Висновки з дослідження опублікував журнал Proceedings of the Royal Society B.

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.