Переліт з Лондона до Нью-Йорка лише за 3,5 години може здатися занадто казковою перспективою, щоб бути правдою. Проте всього за 4 роки такий найшвидший авіалайнер може стати реальністю. Його прототип вже пройшов ретельні наземні перевірки.
Найшвидший авіалайнер вже на шляху до створення
Boom Supersonic Overture, який отримав назву «Син Конкорда», вважається найшвидшим авіалайнером у світі. Він здатен розвивати швидкість 2092 км/год.
Зменшений прототип цього літака під назвою XB-1 Baby Boom завершив ключові віхи під час тестування на шляху до свого першого польоту, як зазначають у компанії. Якщо він пройде випробування, то Overture буде представлено у 2026 році, тоді як перший політ найшвидший літак здійснить у 2027 р., а до комерційних пасажирських рейсів перейде у 2029 р.
На початку цього року XB-1 Baby Boom перемістився з ангара компанії у штаті Колорадо до повітряно-космічного порту Мохаве у Каліфорнії, щоб продовжити підготовку до польоту. Фірма пояснила, що щойно завершено «тестування таксі». На цьому кроці у розробці літака перевіряють, чи може він спускатися зі злітно-посадкової смуги на швидкості (не відриваючись від землі).
Як зазначає виданню Daily Mail засновник та генеральний директор Boom Supersonic Блейк Шолл, нещодавній прогрес, досягнутий у першому польоті XB-1, відображає колективні зусилля команди створити та безпечно керувати першим у світі надзвуковим реактивним літаком незалежної розробки. При довжині 18,8 м XB-1 Baby Boom становить приблизно третину розміру Overture (61 м), який у кінцевому підсумку зможе перевозити до 80 пасажирів – як для бізнесу, так і для відпочинку.
Більш екологічний, ніж його попередник, найшвидший літак
Overture, який все ще знаходиться на стадії розробки, буде побудований для роботи на 100% екологічному авіаційному паливі (SAF), виготовленому з екологічно чистих та відновлювальних джерел. Він також матиме тихіший «надзвуковий бум», ніж оригінальний Concorde, який був відомий своїм тривожним шумом.
Overture приводиться в рух чотирма потужними двигунами, встановленими на крилах. Це означає, що для кожного з них потрібна менша тяга. Загалом, згідно з Boom Supersonic, це знижує рівень шуму.
Однак Overture буде рухатися зі швидкістю приблизно 2092 км/год, що менше, ніж максимальна крейсерська швидкість Concorde у 2180 км/год. Попри це, важковаговики галузі, які зацікавлені у зменшенні свого вуглецевого сліду, вже готові замовити ці найшвидші авіалайнери.
Разом з успішними «тестуваннями таксі» одна третина моделі фірми, XB-1 Baby Boom, отримала сертифікат експериментальної льотної придатності. Він надається більш нетрадиційним літальним апаратам, щоб виробник міг проводити льотні випробування. Як зазначають представники фірми, сертифікат був виданий після детальної перевірки літака. Також є листи-погодження з органами повітряного простору, які дозволяють польоти літака над пустелею Мохаве.
«Син Конкорда» на зміну «батьку»
Історично перший політ Boom Supersonic XB-1 відбудеться у тому ж повітряному просторі, де перший літак пролетів швидше за швидкість звуку. Капітан Чарльз «Чак» Єгер вперше подолав звуковий бар’єр у Bell X-1, від якого запозичив свою назву новий корабель, у жовтні 1947 р. Легендарний літак з ракетним двигуном, розроблений та виготовлений у 1945 р., досяг 1127 км/год.
Як зазначає Білл Шумейкер, головний пілот-випробувач Boom Supersonic, доречно, що XB-1 зараз просувається до першого польоту у повітряно-космічному порту Мохаве, де відбулося понад 50 перших польотів та інших важливих авіаційних подій. Пілот з нетерпінням чекає можливості літати тут на XB-1, спираючись на досягнення інших талановитих інженерів та пілотів, які щодня надихають робити надзвукові подорожі масовими.
Boom Supersonic є однією з кількох фірм, які працюють над розробкою комерційних лайнерів, що називають «Синами Конкорда», у змаганні за те, щоб стати першим наступником культового британсько-французького літака, який здійснив свій перший успішний політ у березні 1969 р.
Свої перші комерційні рейси Concorde здійснив у 1976 р., але вони були припинені у жовтні 2003 р. після катастрофи рейсу 4590 Air France. Іншими причинами закриття були високі витрати на паливо, занепокоєння його шумом та перевага нижчим тарифам над швидкістю. Відтоді жоден уряд чи виробник не зміг побудувати комерційний літак, який міг би летіти швидше за швидкість звуку.
Фото: dailymail.co.uk