Навіщо Швейцарія збудувала двокілометровий потяг?

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Амбітний проєкт було реалізовано до 175-річчя швейцарської залізниці. Зібравши пасажирський потяг довжиною 1906 метрів, Швейцарія встановила світовий рекорд. 100 вагонів, об’єднані в єдиний ланцюг, обережно проплили альпійським карколомним ландшафтом.

Таким чином швейцарці продемонструвати новітні інженерні досягнення країни. А також привернули цікавість туристів до навколишніх красот, дещо втрачену через пандемію.

Ювілейний маршрут 2990-тонного потягу через віадуки, серпантини і тунелі розтягнувся на 25 кілометрів. За свідченням CNN, упродовж годинної подорожі шість машиністів продемонстрували дивовижну синхронність. Вони віртуозно долали складні відрізки маршруту Альбула/Берніна – об’єкту всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Ця мальовнича лінія залізниці відома надто крутими поворотами і спусками, 48 мостами і 22 тунелями. Тож не дивно, що швидкість не перевищувала 35 км/год.

Цей рекорд особливий ще й тому, що майже двокілометровий потяг рухався вузькоколійкою. Річ у тім, що натхненник проєкту – Ретійська залізниця (RhB) – використовує колію, рейки якої розділяє лише один метр. Тоді як більшості європейських та швейцарських колій притаманна стандартна відстань між рейками у 1,435 м.

bernina express lake content cut photo.ru 1 - Наука&Техніка - 50Plus

Країна залізничних амбіцій

Для невеличкої держави з гірським ландшафтом, що, здавалося б, не дуже сприяє розвитку залізничних шляхів, Швейцарія показує серйозні здобутки в цій галузі. Мало того, її досвід експортується по всьому світу.

Не дарма швейцарці є найактивнішими користувачами залізничного транспорту на планеті. Щороку мешканець країни долає потягами близько 2450 км.

Упродовж століть Альпи являли собою суворий бар’єр для мандрівників та комерсантів. Але лише за два останні десятиліття в будівництво довжелезних тунелів, що істотно полегшили комунікації між районами Європи, було інвестовано мільярди швейцарських франків. А в червні 2022 року Федеральна Рада країни розпочала консультації з програми довгострокових інвестицій у залізничний транспорт. Нові ініціативи стосуватимуться пасажирських перевезень на короткі та середні відстані з метою дедалі більшої відмови від автомобілів.

Плани найближчих років передбачають істотне збільшення частки залізничного транспорту – як пасажирського, так і вантажного.

А поки що швейцарці збудували та показали світові дещо таке, що органічно пасує їхній географії, культурі та щільності населення. І похвалилися потужними можливостями своєї країни в області залізничних технологій.

Фото: www.thetrainline.com/en/train-companies/bernina-express

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU