Не іграшкова тема: як подарунки наближають екологічну катастрофу

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Зимові свята мають свої залаштунки, в яких спостерігається правдиве екологічне жахіття.

З наближенням Різдва діти по всьому світу пишуть листи Санті, в яких просять його принести найчудовіші іграшки. Батьки, які вирушають в магазин замість Санти, не дуже опираються бажанням своїх чад. Адже дарувати іграшку – звична справа. До того ж дорослі впевнені, що майже кожен такий подарунок розвиває дитину, вчить її сконцентровувати увагу та комунікувати з людьми (якщо йдеться про гру).

Проте психологи радять батькам не скуповувати все навколо та ставитися до дитячих бажань диференційовано. А ще рекомендують проводити з малюками освітню роботу з екологічної грамотності.

Нова іграшка – це черговий удар по екології

На жаль, 80 відсотків усіх іграшок зрештою потрапляють на звалища, сміттєспалювальні заводи або в океан. Задля отримання одного мільйона доларів доходу індустрія іграшок використовує 40 тонн пластику. Страшно навіть собі уявити, який це вуглецевий слід (!).

Так, іграшки можуть розвивати дитину, але водночас вони загрожують її здоров’ю, забруднюючи навколишнє середовище.

Рекламодавці знають, що діти є обов’язковою ланкою у споживчому циклі прийняття рішень. Не дивно, що реклама так активно підбурює малюків, аби ті вмовляли батьків купувати іграшки. А отже, розлучатися з кровно заробленими грошима.

Новорічні іграшки у подарунокДіти вразливі перед такою тактикою рекламодавців. А батьки своєю чергою  поспішають виконувати їхні бажання, особливо коли йдеться про такі великі свята як Різдво та Новий рік. Результатом цих взаємодій є потік пластику, що невпинно росте та забруднює навколишнє середовище.

Як вважає психолог Мішель Коулі-Каннінгем з Дублінського міського університету, роз’яснення дитині наслідків кліматкризи може певною мірою уповільнити екологічну катастрофу. Також, на його думку, батьки мають виховувати в дітей неприйняття агресивної та шкідливої реклами, розповіло видання Science Alert.

Як розповів пан Коулі-Каннінгем, нещодавно ірландські психологи опублікували оглядовий документ, заснований на дослідженнях та глобальних консультаціях ООН за участю 16 000 дітей. Він свідчить про те, що діти різного віку не лише розуміють загрози, які приховує зміна клімату, але й охоче пропонують способи її подолання.

При нагоді діти та підлітки висловлюють занепокоєння щодо екологічної ситуації на Землі. Вони відчувають тривогу, яка може бути пов’язана з безпекою родини та майбутніх поколінь, турботою про біологічні види та довкілля загалом.

Ґрунтуючись на аналізі документа, Мішель Коулі-Каннінгем зібрав деякі рекомендації для батьків напередодні Різдва. Вони присвячені тому, як пояснити дітям, що кожна нова іграшка несе шкоду екології, і водночас залучити їх до розв’язання екологічних проблем.

На першому місці – не список подарунків, а сімейна розмова

Обговоріть з дитиною, наскільки шкідливою (або корисною) є іграшка для навколишнього середовища. Пригадайте відомі бренди, які перейшли на використання пластику, виготовленого з етанолу, що його отримують із цукрової тростини.

ЕкоподарункиПошукайте разом з дітьми екомаркування на іграшках і дізнайтеся, які бренди вважають своїм пріоритетом екологічно безпечні вироби.

Запитайте дитину про освітню цінність іграшки, про те, що корисного отримує від неї?

Шукайте у своєму районі іграшкові банки

Пункти збору іграшок, які регулярно поповнюють мешканці району, перетворюються на корисну розвагу. До створення таких банків залучають членів родини, друзів та сусідів. Зазвичай до цих банків потрапляють іграшки, які ще можуть комусь послужити.

Переддень Різдва – саме той час, коли можна запропонувати своїм дітям зібрати вдома використані іграшки та відправити їх до благодійних банків.

Різдвяні та новорічні подарункиПри цьому не варто змушувати дитину викидати все поспіль. Зрозуміло, що іграшки з особистою історією ще довго нагадуватимуть їй про якісь теплі сімейні події.

***

Психолог вважає, що дорослі повинні створювати для дітей дискусійні майданчики – вдома, у школі чи іншому громадському просторі. Там можна буде обговорювати зокрема й те, як маркетинг товарів робить юну людину співучасником заподіяння шкоди довкіллю.

Завдяки безпечним та неконфліктним дискусіям дитина навчиться приймати дорослі рішення. Зокрема й щодо іграшок, які вона хотіла отримати на Різдво.

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU