Потрібна схожість: протилежності не притягуються

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Класичні фільми про кохання демонструють пари, які переконують, що протилежності притягуються. Проте аналіз понад 130 особистісних рис мільйонів пар показує, що це твердження неправдиве. Насправді пари мають чималу схожість у поглядах та навіть у зовнішньому вигляді.

Схожість партнерів значно більша, ніж протилежність

Команда дослідниці Тані Горвіц об’єднала дані майже 200 попередніх досліджень, починаючи з 1903 р., з власним поточним аналізом. Вони досліджували десятки рис у парах, включаючи батьків, одружених, заручених і партнерів, які жили разом.

Під час обох аналізів дослідники виявили, що такі риси, як політичні та релігійні погляди, рівень освіти та певні показники інтелекту, були дуже схожі між парами. Партнери також, імовірно, мали спільні риси, пов’язані зі вживанням психоактивних речовин. Завзяті курці, алкоголіки та противники алкоголю зазвичай мали стосунки з тими, хто мав подібні звички.

Партнери схожі за поглядами та звичкамиДослідники також виявили зв’язок між зростом, вагою, захворюваннями та рисами особистості між партнерами. Як це не дивно, але ще однією особливістю, за якою були схожі пари, був рік народження.

Таким чином зі свого аналізу команда зробила висновки, що немає переконливих доказів, що протилежності притягуються. Загалом дослідники виявили, що для 82-89% проаналізованих рис партнери, швидше за все, будуть схожі, ніж несхожі.

Лише для 3% рис і лише в одній частині аналізу індивіди були схильні до партнерства з тими, хто відрізнявся від них. Серед них хронотип (жайворонок» чи «сова»), схильність до занепокоєння та проблеми зі слухом. Проте ця кореляція була незначною.

Схильність до схожості партнера на рівні підсвідомості

Як зазначає пані Горвіц виданню Daily Mail, ці висновки свідчать, що навіть у ситуаціях наявності вибору щодо наших стосунків, за лаштунками можуть діяти механізми, про які ми не повністю усвідомлюємо. Команда дослідників також заявила, що пари можуть мати спільні риси з різних причин.

Деяких людей приваблюють ті, хто схожий на них, а інші стають більш схожими, чим довше вони разом. Проте це може мати довгострокові наслідки. Наприклад, якщо низькі люди частіше народжуватимуть дітей від низьких партнерів, а високі – від високих, то у наступному поколінні може бути більш екстремальне зростання. Водночас пари з однаковою освітою можуть ненавмисно збільшити соціально-економічний розрив.

Схожість у паріВже не одне дослідження зазначає, що схожість притягує людей та відіграє важливу роль при утворенні стосунків. Тобто правило «протилежності притягуються» більш штучне, ніж так є насправді. Крім схожих поглядів партнери можуть мати дуже схожий вигляд за формою обличчя, структурою кісток та кольором очей.

Можливо, нас вроджено тягне до інших подібних нам людей, адже вони при зустрічі здаються нам дуже знайомими та викликають відчуття спорідненості. Французьке дослідження ще у 2012 р. показало, що понад третину чоловіків найбільше приваблюють зображення жінок, які були оброблені цифровими засобами так, що нагадували їхні риси.

Подружжя схожі зразу, а не після років шлюбу

Хоча існує доволі поширена думка, що подружжя стає схожим один на одного за роки шлюбу, насправді це не так. Ця теорія була підтверджена дослідниками у 1987 р. та спростована у 2020 р.

Схожість подружжяУ останньому дослідженні розглядалися фотографії понад 500 пар у перші роки подружнього життя та згодом, від 20 до 69 років потому. Дослідники попросили волонтерів розглянути фотографію людини та шести інших, включаючи їхню дружину, та розташувати їх за схожістю. Також дослідники виконали те саме завдання за допомогою програмного забезпечення для розпізнавання обличчя.

Однак докази того, що партнери у шлюбі стають особливо схожими один на одного з віком, знайдені не були. Навпаки, дослідники прийшли до висновку, що подружжя ще на початку стосунків мало схожі риси.

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU