Сьогодні штучний інтелект (ШІ) потрапляє у різні галузі нашого життя: його широко використовують в маркетингу, дизайні, фінансовій та виробничій сферах, полегшуючи роботу людям. Але останні дослідження показали, що працівники, які мають справу зі ШІ, страждають від безсоння, схильні до самотності та не проти хильнути чарку-другу після роботи.
Руйнівний вплив на особисте життя внаслідок роботи з ШІ вдалось встановити науковцям з Університету Джорджії, які провели чотири експерименти в США, Тайвані, Індонезії та Малайзії, повідомляє видання Daily Mail. Наприклад, в одному з досліджень протягом трьох тижнів були опитані 166 інженерів тайванської біомедичної компанії, які працювали з системами штучного інтелекту: дослідники цікавились наявністю у робітників відчуття самотності, тривоги за прив’язаність і почуття приналежності.
До того ж, колеги учасників опитування оцінювали окремих робітників за їхню корисну поведінку, а члени сім’ї повідомляли про безсоння та вживання алкоголю після роботи. Виявилось, що інженери, які багато працюють зі ШІ, частіше прикладаються до алкоголю після роботи, мають проблеми з засинанням та відчувають самотність. Однак ті ж самі працівники частіше пропонують допомогу своїм колегам: за словами дослідників, ця реакція може бути викликана потребою у спілкуванні.
Інші подібні експерименти за участі робітників компанії з управління нерухомістю та технологічної корпорації, що проводилися в Індонезії, Малайзії та США, дали схожі результати.
Керівник дослідження Пок Ман Тан раніше працював у інвестиційному банку і у своїй роботі використовував системи ШІ, тому це питання йому добре знайоме і цікаве. «Швидкий розвиток систем штучного інтелекту спричиняє нову промислову революцію, яка змінює робоче місце, даючи багато переваг, але також і деякі поки невивчені небезпеки, включаючи потенційно шкідливий психічний і фізичний вплив на працівників, – каже Пок Ман Тан. – Люди є соціальними істотами, тому ізоляція від колег під час роботи з системами штучного інтелекту може мати згубні побічні ефекти в особистому житті працівників».
Що ж робити? Адже технічний розвиток не зупинити. Дослідники радять розробникам технологій із застосуванням штучного інтелекту в майбутньому обладнувати їх різноманітними опціями для імітації взаємодії з людиною – наприклад, людським голосом. До того ж, роботодавці повинні обмежувати час, який робітники проводять, працюючи з системою ШІ, а також забезпечувати їхнє спілкування з колегами.
Фото: pixabay.com