Пасивні відвідувачі соцмереж схильні до соціопатії 

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Дослідники з Центрально-Китайського педагогічного університету стверджують, що небажання залишати реакції на пости в соціальних мережах пов’язана з доволі серйозним психічним розладом. Йдеться про соціальну тривожність (соціопатію) – страх зробити на очах інших людей щось таке, що спричинить негативну оцінку оточення.

Команда науковців назвала таких пасивних користувачів вуаєристами соцмереж. До слова, саме через соціальну тривожність вони бояться незнайомих ситуацій у своєму житті.

dichyna stoyit spynoyu - Спосіб життя - 50Plus

Як проходило дослідження

Нове дослідження показало, що відвідувачі соціальних мереж, котрі ніколи не ставлять вподобайок і не коментують публікацій, частіше страждають на соціальну тривожність, ніж активні користувачі, котрі постійно публікують нові пости.

І, як виявили вчені, саме активісти соцмереж можуть більшою мірою розраховувати на допомогу соціуму та мають розгалужену мережу дружніх зв’язків.

Команда науковців запросила взяти участь в дослідженні, що тривало з травня по липень 2022 року, 571 студента з провінцій Шансі та Хубей. Добровольці заповнили анкети, що мали визначити їхній рівень відкритості, активного та пасивного використання соціальних мереж, самооцінки та соціальної тривожності.

Для вимірювання активного і пасивного використання соціальних мереж дослідники застосували спеціальне опитування. Передусім воно мало прояснити ступінь занурення учасників у життя цифрових платформ. Добровольці відповідали на запитання про кількість опублікованих постів та оновлень статусу, частоту лайків та коментарів, розповіло видання Daily Mail.

При цьому вчені пояснили, що активним користуванням соцмережами можна вважати таку поведінку, внаслідок якої генерується інформація та покращується комунікація з іншими «юзерами». Тоді як пасивним користуванням команда назвала поведінку під час перегляду інформації, за якої спілкування не відбувається. Відвідини соціальних мереж вичерпуються в таких випадках переглядом своєї домашньої сторінки або розглядуванням чужих фотографій.

У частині самооцінки учасникам запропонували погодитися або не погодитися із твердженнями на кшталт «Я думаю, що я розумна людина».

Остання анкета була присвячена соціальній тривозі та містила приклади таких відповідей, як «Великі групи людей змушують мене нервувати» або «Мені потрібен час, щоб подолати свою сором’язливість у нових ситуаціях».

soczmerezhi vidobrazhuyutsya v oczi - Спосіб життя - 50Plus

Про що дізналися науковці

Ті, хто повідомляв про пасивне використання соціальних мереж, з більшою ймовірністю обирали відповіді, характерні для соціопатів.

Як написали дослідники у статті для журналу BMC Psychology, зазвичай люди зображують себе в соціальних мережах аж надто позитивними, зразковими. Це змушує вуаєристів несвідомо порівнювати себе із цими показовими персонажами.

Команда також дійшла висновку, що пасивні користувачі соціальних мереж, як правило, мають нижчу самооцінку та є більш ревнивими. Тож такий пасивний підхід «може призвести до румінативного мислення (повторюваних думок, сфокусованих на негативі та жалю. – Ред.), внаслідок чого можуть посилитися симптоми соціальної тривожності.

Пасивним користувачам бракує саморозкриття та комунікативних взаємодій, що своєю чергою заважає встановленню та розвитку якісних відносин з оточенням, вважають науковці.

А тим часом ті, хто демонструє активність на цифрових платформах, почуваються комфортно в очікуванні зворотного зв’язку із читачами своїх постів. «У результаті ці люди ефективніше накопичують соціальний капітал, задовольняють потреби в комунікаціях та розвивають позитивне самосприйняття», – резюмували дослідники.

divchyna v soczmerezhah - Спосіб життя - 50Plus

 

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU