Шведські інженери спроєктували унікальну електроавтомагістраль. Її збудують на 13-кілометровій ділянці європейської траси E20, між Галльсбергом та Еребру.
Інноваційну дорогу для динамічної зарядки електрокарів шведи вирішили створити після того, як Європейський Союз ухвалив надважливий екологічний закон. Відповідно до нього з 2035 року всі нові автомобілі, що продаються, повинні мати нульовий рівень вуглецевих викидів.
Директор зі стратегічного розвитку транспортної адміністрації Швеції Ян Петтерссон зауважив, що електрифікація автомагістралей необхідна для «зневуглецювання транспортного сектора».
Нині проєкт – на стадії закупівель. Електрифікована дорога буде повністю готова до експлуатації 2025 року.
Нагадаємо, що 2018-го Швеція випробувала першу у світі зарядну ділянку дороги завдовжки 1,6 км. Вона поєднала аеропорт «Стокгольм-Арланда» та логістичний комплекс в Розерсберзі.
Переваги нової автомагістралі
Проєкт допоможе збереженню навколишнього середовища. Адже завдяки новій магістралі використання викопного палива відійде на другий план, а згодом стане технологічним атавізмом.
Також електрифікована дорога заощаджуватиме час водіїв, адже вони не витрачатимуть його на заправках. А ще, згідно з висновками експертів, поєднання динамічної електрозарядки зі стаціонарною дасть можливість зменшити розмір батареї автомобіля на 70 відсотків.
Легкові та вантажні автівки зможуть заряджатися під час поїздки центральною частиною країни. На цьому шляху розташовані три великих міста Швеції: Стокгольм, Гетеборг та Мальме.
Поки що остаточний метод заряджання автівок на магістралі не визначено. Спеціалісти розглядають одразу три типи зарядних систем: контактну, індуктивну та кондуктивну.
Контактну можна використовувати для великих вантажівок. Така система передбачає застосування повітряних дротів, як для забезпечення електрикою автобусів та трамваїв, розповіло видання Daily Mail.
Кондуктивна система працює як бездротовий зарядний пристрій для смартфонів. Електромобілі отримують енергію від майданчика або пластини на дорозі.
А тим часом індуктивна система зарядки використовує обладнання, заховане під дорожнім покриттям. Звідти модуль управління передає електрику на зарядний приймач автомобіля.
Загалом до 2045 року у Швеції електрифікують три тисячі кілометрів доріг. Наразі спеціалісти країни активно співпрацюють з німецькими та французькими колегами, проводячи спільні дослідження та обмінюючись досвідом. Швеція та Німеччина вже мають демонстраційні об’єкти на дорогах загального користування. А Франція – в одному кроці від створення експериментальної ділянки електромагістралі.
Фото: EPA