Сімейні лікарі вже мають пацієнтів, які звертаються за діагнозом до «доктора Гугла». Проте тепер Google розробив програмне забезпечення з використання штучного інтелекту, що відповідає на медичні запитання з точністю 92,6%. Цей робіт може працювати так само добре, як лікар, відповідаючи на запитання про захворювання.
Штучний інтелект у ролі медичного консультанта
Зазначена вище точність відповідей ШІ на медичні запитання відповідає відповідям дев’яти лікарів із Великобританії, Сполучених Штатів та Індії, яких попросили відповісти на ті ж 80 запитань.
Дослідники Google стверджують, що ця технологія не загрожує роботі лікарів загальної практики. Проте ШІ надає детальні та точні відповіді на запитання на кшталт «Чи можна вилікувати нетримання сечі?» або «Яких продуктів слід уникати при розацеа?». Дослідники припускають, що у майбутньому цього робота-консультанта можна буде використовувати для медичних телефонів довіри.
Старший автор дослідження програми ШІ під назвою Med-PaLM, доктор Вівек Натараджан зазначає, що їхня мета – зробити робота таким, щоб йому могли довіряти лікарі та пацієнти. Коли люди звертаються до інтернету за медичною інформацією, вони стикаються з її надлишком. Через це може бути обраний найгірший сценарій з 10 можливих діагнозів і отримано чимало непотрібного стресу.
На думку пана Натараджана, новітня мовна модель надасть короткий експертний висновок, який є неупередженим, у якому цитуються джерела та виражається будь-яка невизначеність. Це можна використовувати для сортування, щоб зрозуміти, наскільки невідкладний стан людей і якої медичної допомоги вони потребують. Керівник дослідження вважає, що це дуже допоможе у випадку, коли не вистачає досвідчених лікарів.
Добре навчений робот-консультант з питань медицини
Як зазначає видання Daily Mail, програма ШІ Med-PaLM була адаптована з PaLM, яка була експертом у мові обробки, але не проходила спеціального навчання здоров’ю. Дослідники ретельно навчили штучний розум, щоб надати йому якіснішу медичну інформацію.
Також медичного робота навчили, як повідомляти про невизначеність, коли він має прогалини в знаннях. До того він був навченим відповідям лікарів на запитання, щоб правильно міркувати та уникати надання інформації, що може завдати шкоди пацієнту.
Створений медичний робот-консультант мав відповідати еталонному тесту, який поєднує 6 наборів даних запитань на медичні теми, наукові дослідження та запити медичних споживачів. До того ж він отримав набір даних із 3173 медичних питань, відповіді на які люди шукали в інтернеті.
За проведених дослідженням, робот Med-PaLM лише у 5,8% випадків надає відповіді, які потенційно можуть завдати шкоди пацієнту. Це можна порівняти з показником потенційно шкідливих відповідей 9 опитаних лікарів, який становив 6,5%.
Ще має недоробки та не є заміною справжніх лікарів
Все ще існує ризик «галюцинацій» у ШІ. Тобто він може створювати відповіді без даних за ними. Інженери не зовсім розуміють, з яких причин це відбувається, і технологія все ще тестується.
Експерт зі ШІ Ентоні Кон каже, що «галюцинації» завжди будуть проблемою для великих мовних моделей через їх статистичний характер. Саме тому їх «завжди слід розглядати як помічників, а не як тих, хто приймає остаточні рішення».
Хоча доктор Натараджан стверджує, що цей робот може відповісти на питання, які лікарі ставлять під час медичних іспитів і які є дійсно важливими. На думку науковця, це є справді захопливим. І лікарям не потрібно хвилюватися, що ШІ займе їхню роботу, оскільки він просто надасть їм більше часу для спілкування з пацієнтами.
Проте професор інформаційних технологій Джеймс Девенпорт каже, що хоча ШІ дійсно відповідає на медичні запитання, все ж є різниця між цим «консультуванням» та справжньою медициною. На його думку, якщо медична практика полягала б лише у відповідях на медичні запитання, то нам були б не потрібні навчальні лікарні, а лікарям – роки практики після навчання. Саме тому, ще зарано казати, що ШІ посягає на роботу медичних працівників.
Фото: pixabay.com