Людство та технології: як поділити робочі місця зі ШІ?

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Учасники вересневого заходу Cosmos Science City обговорювали робочі місця майбутнього в умовах стрімких технологічних змін. Психологиня Ручі Сінха очікує, що трансформаційний вплив ШІ на робочі місця поставить під сумнів припущення про цінність людей як працівників.

Конкурент не ШІ, а люди з його знаннями

Проте, на думку пані Сінха, люди не вийдуть зі гри, а просто перейдуть на новий рівень праці. Штучний інтелект переведе їх у бік міждисциплінарних ролей із можливістю зв’язувати різні галузі знань, а не спеціалізуватися на вузьких інформаційних спеціальностях.

Пані Сінха вважає, що освіта для роботи майбутнього зробить людей більш тямущими у різних, а не в одній сфері. Вона очікує, що штучний інтелект не повністю замінить людей на робочих місцях. До того ж люди можуть адаптуватися до технологічних змін, як це сталося з появою інтернету та соціальних медіа.

На думку психологині, технології не в змозі забрати роботу у людей. Проте ті, хто навчиться використовувати ці інновації, забиратимуть роботу в інших, менш пристосованих до новацій людей.

Потрібно шукати не недоліки, а переваги

Точку зору пані Сінха підтримали й інші учасники форуму, зокрема доктор Чарлі Харгроувс, старший викладач Центру підприємництва, комерціалізації та інновацій Бізнес-школи Університету Аделаїди, який вказав на переваги продуктивності, що досягаються завдяки великим мовним моделям, таким як Chat GPT. За його словами, 99% підприємств не використовують ШІ, але 1%, який користується, отримує при цьому конкурентну перевагу, а почати користуватися ним не дуже складно.

Роботи зі штучним інтелектомКоли Alphabet (материнська компанія Google) та Meta (Facebook та Instagram) «вбили» традиційну рекламу у 2010-х роках, компанії, які перейшли до цифрового маркетингу, скористалися можливістю (тоді нерегульованою) використовувати величезні масиви даних користувачів, доступні через ці платформи,  і таргетувати аудиторію з набагато більшою точністю, ніж білборди чи телереклама. Сьогодні “цифровий маркетинг” не вважається окремою галуззю, а маркетологи володіють навичками як традиційного, так і цифрового маркетингу.

Сфера діджитал надала нові платформи для бізнесу. Проте у випадку зі ШІ – особливо великими мовними моделями, які імітують людський інтелект – пані Сінха бачить, що це фундаментальний виклик тому, що вважалося невід’ємною цінністю людини як працівника: автоматизація завдань, збір і обробка інформації та творчість.

Створення ідеального зв’язку між людьми та технологіями

На думку пані Сінха, епоха розвитку ШІ значно відрізняється від інших технологій. Усі попередні технології допомагали людям. Вони руйнували економіку та структури, але не ставили під сумнів сенс існування людини.

Як зазначає видання Cosmosmagazine, зміни у характері роботи в епоху штучного інтелекту не відбудуться миттєво. Проте пані Сінха каже, що ті, хто пристосуються до змін зі знанням реальної роботи та роботи ШІ, отримають перевагу. Вона також бачить важливу роль компаній у створенні конструктивної роботи для людей, яка приносить задоволення.

Співпраця між людьми та ШІЗа словами пані Сінха, організації можуть створювати робочі місця майбутнього за допомогою фактичного створення ролей, які надають сенс людям на роботі, де вони беруть участь у формуванні культури, створюють згуртованість у групі. Психологиня також вважає, що компаніям варто інвестувати у підвищення кваліфікації та розвиток співробітників, що буде сприяти підвищенню продуктивності у майбутньому. Таким чином можна створити ідеальний зв’язок між людьми та технологіями, де останні не будуть заважити першим.

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU