Boué Soeurs: як сестри Буе стали кумирками паризьких модниць

Це історія про тонку межу між визнанням та забуттям.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Доля подарувала колись знаменитому будинку моди Boué Soeurs («Сестри Буе») неповних 60 років феєричної слави. За цей час французькі дизайнерки, яких називали «мереживними чайками», прославилися в Європі й за океаном. Та заволоділи серцями найвишуканіших і найбагатших жінок першої половини XX століття.

Сестри Сільві та Жанна відкрили свою справу за рік до його початку, ніби підкресливши таким чином зв’язок між старим та новим часом. А у другій половині 1950-х модного будинку не стало.

Модні раритети епохи ар-деко

Нині впізнаваний одяг Boué Soeurs можна побачити лише у приватних колекціях та музеях, що раз у раз виставляють ці раритети ар-деко на широкий загал.

Пам’ятаєте панянок з «Абатства Даунтон», які полюбляли французьку моду? Прекрасні сукні виснажених пристрастями аристократок є алюзією на речі, що їх шили в будинку моди сестер Буе. Звісно, творці серіалу навряд чи  використали б для зйомок оригінали ніжних дизайнерських суконь. Це задорого навіть для такого крутого продакшену. Проте відтворити тканини, фасони та оздоблення серіальникам було під силу.

Отже, можливо, початкова теза про забуття справедлива стосовно Жанни та Сільві лише певною мірою.

От-кутюр для ляльок

Історики моди зазвичай вбачають коріння успіху сестер в їхньому дитинстві. Мовляв, дівчатка бавилися клаптиками тканин, розкішними мереживами та стрічками, вдягали ляльок та мріяли про пошиття одягу. Сестри також дотримувалися цієї версії, коли вже були знаними й роздавали інтерв’ю модним журналам.

Декор сукні від Boué Soeurs

Традиційний декор сукні від Boué Soeurs

Але якби справа була лише в дитячих захопленнях, то будь-яка дівчинка, що шиє одяг лялькам, ставала б знаменитою дизайнеркою. Без хисту та завзяття Сільві та Жанні навряд чи вдалося б прокласти дорогу у світ снобістської моди Парижа.

Високий політ «мереживних чайок»

Отже, епоха баронеси Жанни д’Етрейлі та мадам Сільві Монтегю (у дівочості Буе), як зазначено вище, розпочалася на зламі століть: 1899 року. Саме тоді вони створили свою дебютну колекцію суконь та спідньої білизни. Це стало підґрунтям для відкриття першого магазину сестер у центрі Парижа.

А розквіт епохи Boué Soeursприпав на 1910-1930-ті. Неабиякою подією стало проникнення дизайнерок на фешн-ринок Сполучених Штатів. У 1915 році Жанна д’Етрейлі стала власницею бутика у Нью-Йорку.

Вечірня сукня 'Bouquetiére' від Boué Soeurs

Вечірня сукня ‘Bouquetiére’ від Boué Soeurs, 1928 р.

Французький бренд органічно вписався у стилістику Великого Гетсбі, що з легкого пера Френсіса Скотта Фіцджеральда асоціюється з 1920-ми – роками декадансу, розкошів, джазу й шалених вечірок.

Доба втраченого міжвоєнного покоління, технічного прогресу й політичних лихоманок вимагала моди, на якій душа та очі могли б відпочити.

Дизайнерки Буе дали своїм сучасникам те, чого вони потребували: невагомих тканин пастельних та металевих відтінків, жіночних форм, авторських мережив з вишивкою на сітці, глянцевих стрічок та фірмових трояндочок. Кожна річ була витвором мистецтва і, звісно, часто-густо коштувала захмарних грошей. У перерахунку за нинішнім курсом ціна дизайнерської сукні сягала в ті часи десятків тисяч доларів.

Драматичний епілог з нотками оптимізму

Знавці моди нерідко звинувачують Другу Світову війну у нетривалому житті модного будинку Boué Soeurs. Захід справи припав саме на неї. Сестри, які були вже у поважному віці, намагалися відродити свою справу в Парижі у 1948-1950 роки. Однак після кількох невдалих спроб вона остаточно почила в бозі. Нью-Йоркська філія після війни теж переживала не найкращий свій період. І остаточно занепала напередодні 1957-го.

У тому, щоепоха Boué Soeurs була недовгою, слід звинувачувати не лише війну. Ще тоді, коли талановиті сестрички були на піку свого розквіту, вони не завжди демонстрували комерційну хватку, а транспортуючи одяг та свою команду до Америки, мали проблеми з митними податками.

Одяг від Boué Soeurs у Музеї мистецтва Метрополітен

Одяг від Boué Soeurs у Музеї мистецтва Метрополітен (Нью-Йорк)

Другою причиною недовговічності існування будинку моди стало небажання його засновниць крокувати в ногу з актуальними трендами. На тлі докорінно нових образів, барв та силуетів 1950-х рр. сукні француженок мали вельми анахронічний вигляд. І вже тоді могли стати прикрасою колекцій розкішного, ексклюзивного, але вінтажного вбрання.

Та це сталося пізніше. Нині ім’я сестер Буе відоме переважно тим, хто має стосунок до фешн-індустрії. Проте крій та деталі оздоблення створених ними речей раз у раз випірнають із забуття та художньо переосмислюються в сукнях і блузках наших сучасниць.

Натисніть на будь-яке фото, і вам відкриється повна галерея чудових суконь з описами нарядів.

Фото: wikipedia.org, pinterest.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU