Міжнародна команда науковців зацікавилася цією темою зокрема й через нинішню популярність обміну особистою інформацією в соціальних мережах.
Нове дослідження, проведене Університетом Карнегі-Меллон (США), Бізнес-школою Баєса (Велика Британія) та Університетом Бокконі (Італія), показало: чоловіки значно рідше за жінок діляться негативною особистою інформацією. Проте добрі новини охоче повідомляють як жінки, так і чоловіки.
Те, що сильна стать не любить розповідати про себе в негативному контексті, навряд чи пов’язано з позитивним мисленням чоловіків. Автори дослідження припускають, що чоловіки більше за жінок занепокоєні тим, якими їх можуть побачити інші люди. Тому чоловічі меседжі друзям та колегам часто подібні до самореклами, яка розкриває лише найкращі сторони особистості.
Про що дізналися дослідники
Чимало досліджень, присвячених гендерним відмінностям під час обміну інформацією, проводилося ще до появи інтернету. Тепер ми живемо у світі, де люди щодня охоче розповідають про себе на різних соціальних платформах. Тож в епоху цифрових технологій розуміння цієї теми має бути зовсім іншим.
Щоб розібратися з гендерними відмінностями щодо обміну негативом та позитивом, дослідники провели кілька експериментів. До них залучили понад 1000 добровольців.
Під час експериментів учасники повідомляли про випадки, коли вони буквально «вмирали» від бажання розкрити якусь важливу інформацію іншим людям. А потім зізнавалися, чи вони дійсно поділилися цими відомостями, розповіло видання EurekAlert.
Відповідно до результатів, чоловіки та жінки однаково часто воліли розповісти про себе позитивну новину (наприклад, про підвищення по службі). При цьому чоловіки значно рідше повідомляли про бажання оприлюднити негативну інформацію (наприклад, про нездатність отримати підвищення по службі).
Дослідження також показало, що жінки були частіше задоволені тим, що розкрили інформацію про себе. Тоді як більшість учасників-чоловіків свідчили про схильність до приховування інформації стосовно своїх думок та почуттів. Навіть тоді, коли вважали, що було б краще поділитися нею з іншими.
Короткі висновки
Ерін Карбон, доцентка кафедри соціальних наук та наук про прийняття рішень в Університеті Карнегі-Меллон, зауважила: «Модель, згідно з якою жінки більшою мірою, ніж чоловіки, схильні розкривати інформацію про себе, вирішальним чином залежить від характеру інформації». Результати цього дослідження прояснили деякі стереотипи щодо гендерних відмінностей у бажанні ділитися інформацією, додала вона.
Ірен Скопелліті, професорка маркетингу та поведінкових наук у бізнес-школі Баєса, підтвердила, що в епоху цифрових технологій обмін інформацією стає дедалі поширенішим. Поява соціальних мереж та цифрових каналів зв’язку забезпечили безпрецедентний рівень цього обміну, що супроводжується безліччю різних наслідків: соціальних та психологічних.
Дослідниця резюмувала, що коли йдеться про бажання та схильність розкривати негативну інформацію, «стать залишається важливою лінією розлому». А чоловіки можуть бути навіть вразливішими до наслідків обміну інформацією, ніж жінки.
Результати дослідження опублікувало видання Journal of Experimental Social Psychology.
Фото: unsplash.com, pixabay.com