Команда науковців з Вюрцбурзького університету (Німеччина) під орудою психологині Альми Шольц з’ясувала, чому чоловіки не охоче практикують вегетаріанство або веганство. Причина криється у нібито нечоловічому характері дієти.
Нагадаємо, що і вегани, і вегетаріанці не їдять м’яса. Але веганство є більш суворою дієтою, бо забороняє також споживання яєць, меду, молока і молочних продуктів.
Чоловіча їжа повинна й називатися відповідно
Дослідники попросили 539 добровольців обох статей оцінити чотири вегетаріанські страви за наданими описами та визначити, якою мірою вони пасують жінкам та чоловікам.
Описи стосувалися, зокрема, вегетаріанських версій гамбургера, спагеті карбонара, гуляшу та салату, розповіло видання Daily Mail. Дослідники припустили, що рослинні страви могли б видатися чоловікам прийнятнішими, якби в описах використовувалося більше промовистих «чоловічих» слів.
Одній половині учасників дослідження запропонували оцінити, так би мовити, «чоловічі» описи їжі. Наприклад, «жахливий гамбургер», а не «гамбургер з вау-фактором», або «ситний» гуляш замість «вишуканого». Зрозумілі для чоловіків описи страв містили такі слова як «жирний» та «соковитий». Для характеристик гамбургера і спагеті карбонара також використали фразу: «величезні порції для величезного апетиту». Друга половина добровольців отримала нейтральні описи.
Учасники-чоловіки, котрим дісталися «мужні» описи вегетаріанських страв, вважали, що вони менш придатні для жінок. Це свідчить про те, що більш маскулінний маркетинг вегетаріанських продуктів може зробити їх менш дівчачими, зазначили науковці.
До речі, чоловічі описи істотно не змінили ставлення жінок до цих страв.
Чоловіки у полоні стереотипу
Як припустила Альма Шольц, можливо, «якби ми використовували ще більш чоловічу мову для опису їжі, то могли б викликати у чоловіків більше бажання її їсти». На думку дослідниці, правильна маркетингова подача страв могла б згладити неприйняття чоловіками рослинних продуктів.
Дослідження показало, що чоловіки дуже чутливо реагують на те, що через їжу вони здаватимуться менш мужніми. Сильна стать досі перебуває у полоні стародавнього стереотипу, відповідно до якого чоловік передусім повинен їсти м’ясо.
Автори дослідження зауважили, що м’ясо в культурі харчування досі асоціюється з силою і мужністю. Тому чоловікам непросто від нього відмовитися.
Результати дослідження опублікував журнал Frontiers in Communication.
Фото: unsplash.com, pixabay.com