Ми не помічаємо виснаження жінок, а втому чоловіків переоцінюємо: NASA

Дослідники намагалися з’ясувати, чому люди зазвичай приділяють більше уваги втомленим та хворим чоловікам, аніж жінкам.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Чоловікам, можливо, подобається думати, що вони є більш стійкими представниками роду людського. Проте вчені з Космічного центру імені Джонсона в Х’юстоні, NASA, засвідчили: знемога чоловіків, як правило, перебільшена в очах інших.
Як стверджують автори нового дослідження, люди не помічають, коли втомлюються жінки, а втому чоловіків переоцінюють.
Одна з причин, яку назвали науковці, полягає в тому, що жінки докладають багато зусиль, аби здаватися товариськими, навіть коли дуже втомилися. А тим часом представники сильної статі здаються оточенню втомленішими, оскільки вони менш уважні та експресивні у спілкуванні.

Команда Національного управління США з аеронавтики та дослідження космічного простору (NASA, НАСА) не випадково зацікавилася цією несправедливістю. Науковці вважають, що її розуміння має життєво важливе значення для спостереження за астронавтами в космосі.

Під час космічних місій чоловіки та жінки проводять довгі та виснажливі дні, працюючи в умовах підвищеного стресу. На думку вчених, точна оцінка ступеня втоми може допомогти екіпажам працювати з максимальною продуктивністю, а в деяких випадках – навіть врятувати життя астронавтів.

космонавти на МКС

Про що дізналися науковці?

Команда дослідників під орудою докторки Морган Стосік запропонувала 71 добровольцю чоловічої та жіночої статі поговорити протягом п’яти хвилин з незнайомцем, а потім оцінити рівень втоми, який вони відчували на той момент.

Вчені вимірювали ступінь втоми учасників за шкалою від нуля, що означає повну відсутність втоми, до 10, що означає максимально можливе виснаження.

Потім учасники переглянули відеозаписи своїх розмов з вимкненим звуком та оцінили, наскільки втомленим був кожен із тих, хто розмовляв.

Попри те, що жінки повідомили про значне виснаження, спостерігачі недооцінили рівень їхньої втоми в середньому на 1,3 бала. Зате чоловічу втому оцінили приблизно на 0,9 бала вище, ніж повідомили самі чоловіки.

Докторка Стосік засвідчила: «Зазвичай спостерігачі недооцінювали ступінь втоми, про яку повідомляли жінки, але переоцінювали ступінь втоми, про яку повідомляли чоловіки». Дослідниця припустила, що це може бути пов’язано з тим, які зусилля чоловіки та жінки докладають, щоб залишатися комунікабельними, коли вони знесилені.

Відстежуючи мову тіла учасників, науковці виявили, що виснажені жінки, як правило, намагалися здаватися більш уважними, наприклад, встановлювали прямий візуальний контакт. Однак спостерігачі сприймали таку поведінку як сигнал, що свідчив про меншу втомленість жінок, розповіло видання Daily Mail.

Нове дослідження доповнило дані попередніх спостережень

Результати роботи узгоджуються з висновками попередніх досліджень, які показали, що дискомфорту жінок зазвичай приділяється значно менше уваги.

У своєму попередньому дослідженні докторка Стосік накладала джгут на плечі учасників обох статей та просила їх виконувати вправи на хват кистей, щоб спричинити біль. Спостерігачі за цим дійством постійно недооцінювали силу болю, який зазнавали жінки, та переоцінювали біль, який зазнавали чоловіки.

жінка у лікаря

Інші дослідження показали, що жіночий біль часто не сприймають серйозно навіть у медичних закладах. Учені з Університету Маямі виявили, що очікування від жінок більш виразної реакції на травму підсвідомо змушує спостерігача применшувати їхній біль.

Аналогічним чином дослідження, опубліковане торік, показало, що пацієнти жіночої статі з меншою ймовірністю отримують правильне лікування у відділенні невідкладної допомоги, оскільки їх вважають «істеричними та схильними до перебільшень».

Спостереження за більш ніж 21 000 пацієнтів засвідчило, що жінкам рідше призначали знеболювальні препарати. Тоді як чоловікам, навпаки, частіше призначали анальгетики чи антидепресанти, і навіть частіше виписували направлення на лабораторні аналізи.

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU