Такі польоти були б екологічними, але доволі тривалими. Приміром, подорож дирижаблем з Лондона до Нью-Йорка розтягнулася б на три дні.
Темою цепелінів (дирижаблів з жорсткими каркасами) перейнялася команда дослідників з Університету імені Фрідріха-Олександра в Ерлангені-Нюрнберзі (Німеччина). Вчені розповіли, що в Каліфорнії навіть є компанія, яка готова втілити в життя ідею екологічного дирижабля. Якщо доцільність такого повітряного транспорту буде доведена, авіабудівники інвестують в його розробку значні кошти.
Можливо, і справді настав час безвуглецевої альтернативи звичним літакам, які нещадно руйнують екологію планети.
Які переваги сонячного дирижабля?
Відповідно до наукових фантазій німецьких вчених, викиди нового цепеліна становитимуть лише 1-5 відсотків від викидів літака, що працює на реактивному паливі. Технології, що забезпечать перехід від нього до чистої енергії, поки що не існує. Проте вчені пообіцяли, що її можна буде розробити найближчим часом.
І хоча польоти на дирижаблі триваліші, ніж на сучасному літаку, новий авіатранспортний засіб пропонуватиме значно комфортніше перебування на борту. У цепеліні з його численними зручностями обладнають стильні двомісні номери, ресторан та вітальню. Також судно буде добре захищене від негоди. Нова модель легша, ніж будь-який з попередніх дирижаблів.
Сонячним дирижаблем можна буде перевозити від 100 до 200 пасажирів, залежно від того, як далеко авіасудно летітиме.
Цепелін використовуватиме енергію легких літій-іонних акумуляторів та Сонця. Тож не створюватиме проблем для клімату.
Як пояснив професор Крістоф Пфлаум, керівник наукової команди, сонячна батарея у вигляді плівки на поверхні цепеліна заряджатиметься в точці відправлення.
У своєму звіті, опублікованому в журналі International Journal of Sustainable, колеги зазначили, що дирижабль стане гарною альтернативою для польотів на середні та великі відстані. До того ж перельоти будуть значно дешевшими, ніж нинішні рейси літаків, розповіло видання Daily Mail.
Професор Пфлаум нагадав, що колись дирижаблі вимагали близько 100 тонн невідновлюваного палива. Цепеліни XXI століття не потребуватимуть важкого та шкідливого палива, адже тепер людство дедалі частіше звертається до екологічно чистих джерел енергії.
А ви знали, що…
Перший політ в історії на паровому дирижаблі здійснив 1852 року французький інженер Анрі Жиффар. А вже за рік американець Соломон Ендрюс побудував перший дирижабль, що був легшим за повітря.
Перший повністю керований політ дирижабля La France задокументували 1884-го.
Перший рейс цепеліна відбувся над Боденським озером 1900 року. (Відтоді дирижаблі з жорсткими каркасами стали називати «цепелінами» на честь розробника моделі – німецького відставного офіцера Фердинанда фон Цеппеліна). Апарат LZ-1перебував у повітрі 18 хвилин.
Під час Першої світової війни дирижаблі використовували німці, французи та італійці. Але 1917-го від них відмовилися через ненадійність.
У 1929 році німецький дирижабль LZ 127 Graf Zeppelin здійснив перший навколосвітній політ з журналісткою Грейс Маргеріт на борту. Вона стала першою жінкою у світі, котра здійснила навколосвітню подорож повітрям.
Найбільший з коли-небудь побудованих дирижаблів – «Гінденбург» – побачив світ в Німеччині 1936 року. Цепелін завдовжки 245 метрів мав діаметр 41,2 м. Його історія завершилася трагедією під час трансатлантичного рейса. Апарат спалахнув під час польоту над американським штатом Нью-Джерсі, внаслідок чого загинули 37 пасажирів.
США використовували дирижаблі під час Другої світової війни у військових цілях, а після неї – в рекламних.
1969 року американська компанія Goodyear представила свій культовий жовто-синій дирижабль серії Spirit: Spirit of Innovation. Цепеліни серії стали майданчиками для зйомки спортивних заходів з повітря та демонстрації реклами. Свій останній дирижабль компанія списала 2017 року.
Фото: pexels.com