NASA та Boeing створять екологічний літак майбутнього

Новий вузькофюзеляжний літак споживатиме на 30% менше палива. Конфігурація його крил створює менший опір, що сприяє, спалюванню меншої кількості палива.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Екотехнології комерційних польотів дедалі впевненіше входитимуть в життя людства. Розробники NASA та Boeing презентували концепт екологічного літака, який перевозитиме пасажирів у 2030-х роках. А перший політ має відбутися за п’ять років.

Екологічність літака полягає у 30-відсотковій економії палива, а отже, й низькому рівні викидів – порівняно з найефективнішими сучасними авіалайнерами.

Це буде ще один серйозний крок до «зеленої» авіації

Національне агентство з аеронавтики і дослідження космічного простору (NASA) та корпорація Boeing разом працюватимуть над проєктом Sustainable Flight Demonstrator. Внаслідок цієї співпраці має народитися вузькофюзеляжний літак із низьким рівнем викидів.

За словами адміністратора NASA Білла Нельсона, цей авіалайнер буде економічнішим та принесе користь навколишньому середовищу, комерційній авіаційній галузі та пасажирам у всьому світі. Також Білл Нельсон зауважив, що літак обслуговуватиме близько 50 відсотків ринку комерційних перельотів на малі та середні відстані.

Адміністратор NASA Білл Нельсон тримає в руках модель нового літака

Адміністратор NASA Білл Нельсон тримає в руках модель нового літака. Фото: Джоел Ковскі/NASA

За даними NASA, авіакомпанії покладаються переважно на вузькофюзеляжні літаки (тобто з діаметром фюзеляжу до чотирьох метрів. – Ред.). Але ж саме на них припадає майже половина авіаційних викидів у всьому світі, повідомляє CNN. Розробка нових технологій зі зменшення споживання палива може докорінно змінити ситуацію.

Екологічний літак від NASA та Boeing відповідатиме вимогам «зеленої» авіації. Специфічність його конструкції ґрунтується, зокрема, на новій концепції крил – Transonic Truss-Braced Wing. Ці подовжені, доволі вузькі крила стабілізовані діагональними стійками та розташовані високо на корпусі авіалайнера. Така конфігурація створює менший опір, що спричиняє, відповідно, спалювання меншої кількості палива.

За попередніми оцінками експертів корпорації Boeing, попит на новий вузькофюзеляжний літак у період з 2035 по 2050 рік виросте на 40 тисяч екземплярів.

Розробка революційних технологій з ощадливим використанням палива наближає ціль авіаційної спільноти – досягти нульових викидів вуглецю до 2050 року. Про це нагадав Боб Пірс, заступник адміністратора NASA з аеронавтики.

Національне агентство інвестуватиме на проєкт 425 мільйонів доларів протягом семи років. Тим часом корпорація Boeing та її партнери внесуть решту частину фінансування – ще 725 млн доларів.

Фото на заставці: екологічний літак від NASA та проекту Boeing Sustainable Flight Demonstrator.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU