Штучний інтелект буде обирати, яку музику нам слухати?

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Епоха штучного інтелекту (ШІ) вже настала, а з часом нейромережі стануть ще розумнішими. Тому вже зараз можна стверджувати, що їх вплив на мистецтво та попкультуру буде помітним. Вже зараз існують переконливі глибокі підробки, що спричиняють паніку серед звукозаписних брендів.

Проте не слід відкидати й можливу користь від ШІ у музичній сфері. Одна з імовірних переваг штучного розуму для деяких керівників студій – можливість спрогнозувати, які музичні композиції зможуть стати безсумнівними хітами.

Як саме нейромережі зможуть визначати майбутні хіти?

Дослідники використали нейронну активність 33 людей, які прослухали 24 пісні, у поєднанні зі статистичним моделюванням. Внаслідок цього нейромережа змогла майже ідеально передбачити, яка композиція стане справжнім хітом, а яка – не матиме успіху.

Головний автор дослідження, професор Пол Зак стверджує, що надавши штучному розуму доступ до нейрофізіологічних даних, його команда змогла майже ідеально спрогнозувати хіти. На його думку, це неймовірний прорив, адже нейромережа за нейронною активністю лише 33 учасників експерименту змогла передбачити, чи будуть мільйони інших слухачів в захваті від нових пісень. За словами професора, нічого близького до такої точності раніше ще ніколи не спостерігалося.

Учасники дослідження віком від 18 до 57 років були оснащені серцевими датчиками ритму та музичним плеєром із 24 нещодавно випущеними піснями. Композиції були вибрані персоналом музичного сервісу. Пісня вважалася «хітом», якщо вона отримала понад 700 тисяч трансляцій. До плейлиста були додані різноманітні музичні жанри: 13 хітів та 11 провальних композицій.

Після слухового експерименту учасники пройшли опитування про пісні. Анкетування передбачало відповіді на такі питання: чи не була композиція образливою, чули вони пісню раніше та чи можуть рекомендувати її друзям.

Однак головну роль у дослідженні відігравала нейрофізична реакція на пісні. Таким чином, дослідники шляхом невеликого набору даних від 33 учасників змогли шляхом «нейропрогнозування» передбачити реакцію інших людей – чи матиме та або інша композиція успіх або буде провальною. Для отримання точного результату їм не потрібно було перевіряти дані від тисяч слухачів.

Нейромережа надала неймовірно точний прогноз для мільйонів, спираючись на дані маленької групи опитуваних. Як зазначає професор Зак, зібрані сигнали мозку відображають активність мозкової мережі, пов’язаної з настроєм та рівнем енергії.

Дослідники виявили, що при обробці даних за допомогою лінійної статистичної моделі, показник успіху прогнозування становив 69%. Це не було критичним, але штучний інтелект при виконанні тої ж задачі надав результати із точністю до 97,2%. Вчені зазначають, що навіть коли нейромережа оцінювала дані лише за 1 хвилину прослуховування пісні, то точність все ще становила 82%.

hlopecz sluhaye muzyku - Наука&Техніка - 50Plus

Прогнозування хітів не лише у музиці

Пан Зак каже, якщо в майбутньому подібні нейронаукові технології стануть звичайними, то слушні розваги можна буде пропонувати аудиторії на основі її нейрофізіології. Тоді замість того, щоб демонструвати слухачам сотні варіантів, їм можна надати лише 2-3 композиції, що полегшить та пришвидшить для них вибір музики, яка їм сподобається.

Дослідники орієнтувалися на свою роботу, припускаючи, що музичні компанії можуть використовувати її для «легкого визначення нових пісень як потенційних хітів, які люди будуть додавати у свої плейлисти».

Хоча дослідження мало обмеження через вузький вибір пісень та аудиторії, неважко уявити майбутнє, в якому музика, телебачення та кіно не пройдуть стадію демонстрації. Особливо, якщо моделі ШІ зможуть передбачити успіх у користувачів з точністю, кращою за 80% після використання лише однієї хвилини медіа.

Однак, оскільки щодня в інтернет завантажується приблизно 100 тисяч нових пісень, не можна стверджувати, що вибір фанатів музики найближчим часом стане обмеженим. Проте, як зазначає видання Newatlas, професор Зак додає, що «цілком імовірно цей підхід можна використовувати для прогнозування хітів для багатьох інших видів розваг, включаючи фільми та телешоу».

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU