У Китаї косметична індустрія процвітала ще в I тисячолітті

Археологи стверджують, що за часів династії Тан населення Китаю використовувало косметичні продукти, схожі на сучасні.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Науковці виявили, що косметична промисловість була розвинена в Китаї ще за часів династії Тан, тобто між 618 та 907 роками нашої ери.

Згідно з новим дослідженням, опублікованим у журналі Archaeological and Anthropological Sciences, у Китаї виробляли косметичні продукти, що нагадують сучасні. Це, зокрема, стосується рум’ян та помади. Серед популярних засобів були зволожувачі з тваринного жиру та фарби для брів на основі графітового порошку. Найчастіше косметикою користувалися заможні особи.

Під час дослідження археологи вивчили тисячі гробниць у столиці династії Тан – древньому місті Сіань. Вчені виявили, що в ті далекі часи місцеве населення не лише розробляло косметичні рецепти, але й «оптимізувало» їх.

Наприклад, зволожувальний продукт на основі жиру жуйних тварин, містив невелику кількість олії насіння капустяних. Це робило його більш легким для нанесення, ніж просто жир, в умовах холодних та сухих зим північного Китаю.

Археологи також знайшли докази використання декоративної косметики. Вони виявили в раковинах органічні залишки засобів, що були зроблені з олії, молі та рослинних екстрактів.

посуд з розкопок в Китаї

Один із засобів для догляду за шкірою, знайдений на місці розкопок, імовірно, був виготовлений із суміші каніфолі та рослинних пігментів.

«Шматок графітової руди використовувався як косметика для брів, а суміш кіноварі та тваринного клею використовувалася як помада або рум’яна», – розповіли дослідники.

Вони також зауважили, що деякі косметичні продукти могли містити ртуть, що було вкрай небезпечно, розповіло видання Independent.

«Результати дослідження свідчать про те, що у Китаї часів династії Тан косметика була різноманітною, її виготовляли з широкого спектра сировини, зокрема, рослин, тварин та мінералів», – підсумували археологи.

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.