Чому відеодзвінки виснажують та як із цим боротися: дослідження

Втомилися від Zoom? Сінгапурські науковці дізналися, чому відеоконференції поглинають вашу енергію, а також знайшли простий спосіб цього уникати.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Популярність відеоспілкування, зокрема за допомогою Zoom, різко зросла під час пандемії COVID-19. Саме тоді співробітники різних компаній призвичаїлися працювати з дому. Проте багато людей і досі не повернулися в офіси. Ба більше: дехто взагалі не планує цього робити.

Нове дослідження вчених Наньянського технологічного університету (Сінгапур) показало, що відеоконференції, як і раніше, відіграють важливу роль в сучасному житті, оскільки люди продовжують працювати віддалено. У зв’язку з цим університетська команда вирішила з’ясувати: чому співробітники часто-густо почуваються млявими під час відеоспілкування та як їм можна зарадити.

Як проходило дослідження?

Вчені опитали 610 мешканців Сінгапуру – 284 чоловіки та 326 жінок віком від 22 до 76 років. Усі вони працювали з дому в середньому три дні на тиждень по вісім годин на день, розповіло видання Daily Mail.

Учасників, зокрема, запитали, чи використовують вони віртуальні фони (віртуальне тло). І якщо так, то яким віддають перевагу: статичному зображенню, розмитому зображенню або ж відео.

Забігаючи наперед, пояснимо, що використання розмитого або анімованого тла стомлює, оскільки надто сильно стимулює мозок. Тому експерти рекомендують використовувати статичне зображення або взагалі не використовувати віртуальне тло.

Під час дослідження команда вимірювала втому учасників від відеоконференцій за допомогою п’ятибальної шкали. Вона відображала рівні загальної, візуальної, соціальної, мотиваційної та емоційної втоми.

Результати показали, що ті учасники, котрі використовували фонове відео, найбільше втомлювалися під час відеоконтактів. Ті, хто використовував розмите тло, також відчували сильну втому, порівняно з прихильниками статичного зображення.

При цьому істотної різниці між використанням статичного зображення та повною відсутністю віртуального фону не спостерігалося.

відеоконференція на екрані

А як це пояснити?

Дослідники зауважили, що наш мозок автоматично реагує на нову інформацію, зокрема візуальну, як-от фон під час відеодзвінка. А відеотло постійно відволікає та виснажує когнітивні ресурси.

Як зазначив провідний автор роботи Хен Чжан, зміна кадрів відеотла відвертає увагу та спричиняє неабияку стомлюваність під час відеоконференцій.

«Що стосується розмитих фонів, то через технічні проблеми користувачі можуть інколи бачити відблиски реального середовища, що є для них новою інформацією», – сказав дослідник.

До речі, реальні інтер’єри, які видно на задньому плані, також можуть бути пов’язані зі стомлюваністю на відеоконференціях. Цікаво, що користувачі, які працюють на лоні природи, повідомляли про нижчий рівень виснаження порівняно з тими, хто працює в приміщенні.
Результати дослідження опублікував журнал Frontiers in Psychology.

чоловік з ноутбуком під деревом

Але це не всі причини втоми від Zoom

На те, якою мірою людина втомлюється від відеоспілкування, впливають також інші фактори. Це, зокрема, конкретні аспекти роботи, такі як терміни виконання та обсяг завдань, або кількість тем, що обговорюються.

Дослідження 2021 року під назвою «Втома від Zoom та як їй запобігти» виявило кілька причин виснаження. Серед них були: обмежена рухливість, занадто частий зоровий контакт та «ефект дзеркала» (необхідність бачити себе на екрані).

Інше дослідження показало, що люди, які не вимикають камеру під час відеодзвінків, апріорі почуваються втомленими. Причому жінки страждають від цього більше, ніж чоловіки.

Ще одне дослідження, проведене за років COVID-19, показало: розмиті зображення в Zoom змушують людей підвищувати голос. Це відбувається, ймовірно, тому, що вони підсвідомо асоціюють нечітку картинку з поганим звуком.

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.