Проєкт MaSiRo: роботи-аніме обслуговують людей у японській кав’ярні 

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Схоже, що в країні вранішнього сонця майбутнє настає швидше, ніж в інших країнах світу: японські розробники проєкту MaSiRo презентували свій новий винахід: отримавши натхнення від перегляду аніме, вони розробили трьох роботів для обслуговування клієнтів в кафе.

Найстарша в родині MaSiRo

Першого робота, що бере участь у цьому проєкті, створили ще 2019 року: роботизовану аніме-дівчину назвали  MaSiRo. Фінансування проєкту MaSiRo надало Міністерство внутрішніх справ та комунікацій Японії. Команді розробників запропонували створити концепцію кафе з роботами-офіціантами, де з ними могли б взаємодіяти гості закладу.

Відео: MaSiRo Project

Спочатку MaSiRo вміла тільки слідувати за людиною, тримаючи її за руку, але протягом кількох років розробники «навчили» її подавати їжу та напої, а також автономно рухатися. MaSiRo одягли в форму покоївки, в якій вона виконує функції головної офіціантки. Роботизована дівчина наділена здатністю ідентифікації облич за допомогою вбудованої камери розташованій на елегантній головній пов’язці. Механічна офіціантка може рухати шиєю, киваючи гостям, та дивитись на них очами, роль яких відіграють рідкокристалічні дисплеї.

У праву руку дівчини-робота вмонтований портативний обігрівач, який покликаний зігрівати руки відвідувачів у холодну погоду. Також за допомогою правиці  MaSiRo відводить гостей до вільного столика. Вона може махати клієнтам на прощання та позувати. Крім того, MaSiRo виконує основну функцію офіціантки – приймає замовлення за допомогою QR-коду, який відвідувачі отримують на вході.

MaSiRo

Молодші сестри MaSiRo

MaSiRo має двох молодших помічниць, розроблених авторами проєкту трохи пізніше – це сестрички  CiRo и CiYa, які розважають клієнтів, поки ті очікують замовлення. Двійнятка-аніме також можуть розпізнавати обличчя, тримати клієнтів за руку та вести їх до вільного місця. На відміну від їхньої старшої сестри вбудовані камери розташовані не на голові, а у вухах роботів: за словами розробників, це дозволятиме розширити кількість варіантів зачісок, прикрас та оздоблень для створення різноманітних образів офіціанток.

Чи буде повстання машин?

Багатосерійна сага про Термінатора з Арнольдом Шварценеггером у головній ролі привчила нас до думки, що повстання машин буде – справа тільки в часі 🙂 .Наприклад, розробники вже створили робота, що подібно до «рідкого» Термінатора Т-1000 з вищеназваної фантастичної стрічки може змінювати свій агрегатний стан – бути твердим, перетворюватись на рідину, а потім знову набувати попередньої форми! Команда MaSiRo не розділяє ці побоювання: в роботів компанії вмонтовано кнопку аварійного відключення, яка призначена для запобігання виходу MaSiRo з-під контролю.

РОбота у кожну родину!

Розробники кажуть, що обслуговування роботами-аніме клієнтів в кафе – це лише перший етап проєкту: його автори мріють про світ, де у кожній оселі був би свій робот-покоївка. До того ж, команда MaSiRo активно працює над тим, щоб «навчити» дівчаток-роботів розмовляти: теперішній рівень розвитку технологій поки не дозволяє вести повноцінну бесіду з MaSiRo та її сестрами.

Роботи

Зовнішність = практичність + культ аніме

Роботи мають маленький зріст та дуже нагадують дітей: розробники кажуть, що це робилося навмисне, адже чим вище стає робот, тим вище зміщується його центр вагиі, що збільшує ризик падіння. Крім того, великий розмір робота ускладнює його транспортування.

Щодо аніме, то що ще можна чекати від японців, закоханих в цей стиль? 🙂 В країні річний обіг індустрії аніме складає  більше 20 млрд доларів – це не тільки анімація, а й відеоігри, товари, атрибутика і т. ін. Але, коли з’являться розробки, які дозволять роботам допомагати людям робити повсякденну роботу у власних оселях, я оберу собі роботизованого хатнього працівника з зовсім іншою зовнішністю. Якою – секрет! 🙂

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU