Автори нового масштабного дослідження з Університету Західної Австралії та Університету Едіт Коуен знайшли докази того, про що всі ми давно здогадувалися: чоловіки більшою мірою схильні до ризику, ніж жінки.
Дослідники непомітно спостерігали за 1030 зареєстрованими учасниками, які перебували в умовах повсякденної небезпеки. Приміром, переходили жваву трасу або їхали на велосипеді в безпосередній близькості до перехрестя.
За словами провідної авторки роботи Ханни Гудман, чоловіки поводилися більш ризиковано при перетині дороги, а також рідше за жінок вдягали шолом під час велосипедних поїздок. Це стало ще одним підтвердженням того, що ризик є здебільшого андроцентричною поведінкою. Тобто такою, коли чоловічі нормативні уявлення та життєві моделі вважаються єдиними правильними, універсальними.
Команда також дослідила, чи впливає соціально-економічний статус на рівень ризику. Для цього науковці порівнявли поведінку представників сильної статі у 13 передмістях Перта. Як з’ясувалося, такий зв’язок справді існує, пише Phys.org.
«Ми виявили, що соціально-економічний статус істотно впливає на ризиковану поведінку: люди в районах із нижчим статусом з більшою ймовірністю перетинатимуть транспортні розв’язки в умовах підвищеного ризику», – сказала пані Гудман.
За її словами, вік також корелював з ризикованою поведінкою: «Молоді чоловіки поводилися менш обережно, ніж представники старших вікових груп».
І це ще одне дослідження на підтвердження так званого «синдрому молодого чоловіка». Він полягає в тому, що в періоди пікової репродуктивної конкуренції – від пізнього підліткового віку до тридцятиріччя – чоловіки схильні йти на більший ризик. При цьому, на жаль, молоді чоловіки з більшою ймовірністю потрапляють до дорожньо-транспортних пригод в ролі пішоходів, водіїв чи пасажирів.
Доцент Сіріл Грутер, співавтор дослідження, зазначив, що з огляду на еволюцію ризик для молодих людей є засобом демонстрації своїх якостей та навичок, які роблять їх привабливішими в очах жінок.
На його думку, ця робота має важливе практичне значення. Її результати спонукають до розроблення заходів щодо «покращення чи проєктування транспортних розв’язок з урахуванням безпеки кожного» Особливо це стосується районів з найвищим рівнем небезпек.
Висновки з дослідження опублікував журнал Evolutionary Behavioral Sciences.
Фото: pexels.com