Мабуть, праві були «Бітлз», коли співали, що кохання за гроші не купиш. Їхня фраза нині стала ще актуальнішою, ніж 1964 року, коли ліверпульська четвірка написала свій хіт Can’t buy me love.
На що передусім зважають люди, які мріють про любовні стосунки: привабливість душі партнера чи товщину його гаманця? Аби в цьому розібратися, дослідники з Йоркського та Ессекського університетів (Велика Британія) проаналізували понад мільйон оголошень про знайомства по всьому світу. Науковців передусім зацікавили публікації одинаків із США, Канади, Франції та Індії за 1950-1995 роки.
Команда виявила, що у США, Франції та Канаді шукачі стосунків дедалі рідше зважають на фінансовий бік справи. Однак для самотніх сердець Індії гроші партнера завжди були на першому місці.
Як зазначив співавтор дослідження доктор Квентін Ліпманн, особистість стає дедалі важливою в західних країнах, проте в Індії такої тенденції не спостерігається.
Про що дізналися вчені
Аналізуючи потужний масив оголошень про знайомства, команда розділила їх за змістом на чотири групи.
Економічні оголошення здебільшого стосувалися статків майбутнього супутника життя. Автори оголошень особистісних надавали перевагу людським якостям. Фізичні були присвячені типам статури. А смакові концентрувалися на хобі та звичках, розповіло видання Daily Mail.
Науковці побачили, що протягом 45 років чинник особистості в західних країнах набував дедалі більшої ваги. Тоді як значення фінансового чинника зменшувалося. Лише 10 % жінок і 5 % чоловіків ставили на перше місце гроші обранця.
Однак в Індії була зовсім інша картина. До 1970-х рр. на фінанси партнера першою чергою звертали увагу 35 % тамтешніх шукачів щастя. А до 1995 року цей показник зріс до 60%. Причому жінки надавали пріоритетного значення багатству партнера частіше, ніж чоловіки.
Як зауважила співавторка дослідження Хушбу Сурана, ці дані підтверджують теорію Маслоу про ієрархію потреб.
«У цій структурі матеріальні потреби мають бути задоволені, перш ніж ви зможете зосередитись на нематеріальних, таких як особисті якості», – пояснила дослідниця. Річ у тім, що на відміну від країн заходу, «потреби першого порядку» мешканців Індії досі не задоволені, тому вони віддають перевагу економічній складовій.
На думку доктора Ліпманна, пріоритети мешканців Індії зміняться в бік особистісних переваг, коли економіка країни активно розвиватиметься, а люди стануть більш забезпеченим. Тоді привабливість внутрішнього світу партнера, на яку зважають в західних державах, вийде на перший план і в Індії.
Фото: pexels.com