Що музичний смак може розповісти про вашу особистість?

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Останніми роками чимало наукових досліджень було присвячено тому, як риси особистості пов’язані з різними музичними жанрами.

Виявляється, музичний смак може багато чого розповісти про особистість. Якщо, наприклад, людина віддає перевагу популярній музиці, вона зазвичай є контактною та легкою у спілкуванні. Тоді як любителі року, швидше за все, схильні до несподіваних змін настрою та є доволі вразливими.

Нам подобається музика людей, що психологічно схожі на нас

Про це свідчить дослідження 2022 року, проведене міжнародною командою вчених під орудою доктора Девіда Грінберга з Університету Бар-Ілан (Ізраїль). Науковець відомий не лише як нейробіолог та психолог, але і як джазовий музикант. Його команда з’ясувала, що ми найчастіше обираємо музику тих виконавців та авторів, котрі психологічно подібні до нас.

Щоб про це дізнатися, вчені залучили до дослідження 80 000 меломанів, які мали оцінити особистість 50 відомих музикантів. Серед них були Елтон Джон, Тейлор Свіфт, The Rolling Stones, Оззі Осборн, Бейонсе тощо. Зрештою команда побачила, що ми тяжіємо до виконавців, котрі близькі нам за духом.

lyudy na konczerti - Психологія - 50Plus

Згідно зі спостереженнями дослідників, фанати Девіда Боуї злегка дивні та невротичні. А шанувальники Оззі Озборна нерідко чимось незадоволені та не дуже приємні у спілкуванні. Тоді як фани гурту Radiohead доволі відкриті та схильні до експериментів, розповіло видання Daily Mail.

«У сучасному світі, де зростають соціальні розбіжності, наші дослідження показують, як музика може бути спільним знаменником, що об’єднує людей», – зауважив доктор Грінберг. «Якщо інтроверт в одній частині світу любить таку саму музику, що й інтроверти в інших місцях, це означає, що музика може бути дуже потужним мостом», – додав науковець-музикант.

Любов до басових партій

Сучасна музика багата на басові партії. Та найцікавіше те, що любов до них може багато чого розповісти про особистість.

Дослідження 1997 року, опубліковане в журналі Personality and Individual Differences, показало, що чоловіки частіше, ніж жінки, насолоджуються музикою в нижньому регістрі. Також басові пасажі більшою мірою приваблюють екстравертів та людей, що страждають на психотичні розлади (як-от марення та галюцинації).

А 2017 року дослідники з Нью-Йоркського університету виявили зв’язок між психопатичною особистістю та любов’ю до репу. Команда зосередилася на 260 музичних композиціях різних жанрів та 200 добровольцях, які пройшли тест на психопатію. Результати, зокрема, показали, що меломанів психопатичного типу було чимало серед шанувальників Емінема.

didzhej - Психологія - 50Plus

Чуйні люди насолоджуються спокійною музикою

А тим часом дослідження 2015 року, проведене вище згадуваним доктором Девідом Грінбергом, виявило значний розрив між музичними вподобаннями прагматичних та чуттєвих людей.

Дослідники дізналися, що більш чуйні особистості полюбляють м’яку музику: R&B, соул, софт-рок. Тоді як менш емоційні люди, як правило, віддають перевагу агресивнішим композиціям, зокрема, в жанрах панк, хеві-метал і хард-рок.

muzykant na sczeni - Психологія - 50Plus

Потяг до жорсткої музики не свідчить про жорстокість натури

Прослуховування жорстокої музики, як-от екстремального хеві-металу, не означає, що людина жорстока.

Під час дослідження учасникам програвали один «особливо жахливий» трек. Після цього слухачів перевіряли, наскільки вони сприйнятливі до насильства. Їм, зокрема, показували зображення, що були з ним пов’язані. А потім вчені порівнювали результати з тими, які спостерігалися, коли учасники слухали добру оптимістичну пісню Фаррелла Вільямса Happy (2013), що звучала у мультфільмі «Гидкий я 2».

Зрештою дослідники не виявили жодних доказів того, що музика знижує чуйність слухачів.

Професор Білл Томпсон з Австралійського університету зазначив: «Фанати – добрі люди. Вони не збираються завдавати комусь шкоди».

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU