Упродовж життя людина проводить на робочому місці в середньому 90 тисяч годин. Але далеко не завжди вона може сказати, що робота дарує їй відчуття щастя.
Кері Купер, професор психології та здоров’я Манчестерського університету, знає, як перетворити роботу з тяжкого обов’язку на задоволення. Психолог поділився з читачами сімома порадами щодо цього.
Будьте активними
Вечірні заняття спортом можуть бути зовсім не тим, що працівник хоче робити після виснажливого робочого дня. Однак професор Купер вважає фізичну активність у позаробочий час запорукою щастя на робочому місці. Хоча власне вправи не позбавляють проблем, вони можуть знизити емоційну напруженість.
Також професор пропонує ходити пішки на роботу та з роботи. Але якщо це неможливо, можна виконати комплекс фізичних вправ до виходу з дому, зайнятися спортом в обідню перерву або вийти з автобуса на зупинку раніше.
Інші дослідники стверджують, що фізкультура покращує настрій, оскільки під час вправ підвищується рівень гормонів щастя – серотоніну та дофаміну.
Вправи також збільшують частоту серцевих скорочень, а заразом активізують надходження кисню до мозку, повідомило видання Daily Mail.
Спілкуйтеся з людьми
На думку професора Купера, якщо людина здатна щиро спілкуватися з колегами, її робочий день може бути значно приємнішим. До слова, це стосується не лише спілкування в офісі, а й поза ним. Під час пандемії люди часто відчували себе нещасливими саме через відсутність соціальних контактів.
А ще спілкування з колегами може підвищити самооцінку, вважають інші дослідники.
Професор Купер також наголошує на важливості підтримки з боку сім’ї та друзів. Адже вона може допомогти по-іншому поглянути на речі та навіть звести робочі проблеми нанівець.
Опануйте нові навички
Звісно, що в’язання, випічка, малювання та інші хобі допомагають забути про роботу до ранку. Проте професор Купер вважає, що для психологічного здоров’я вирішальне значення має когнітивна активність. Зокрема, здобуття нових знань та опанування нових професій.
І не лише тому, що ці процеси стимулюють нейрони мозку. За словами професора, вивчення чогось нового знадобиться для кар’єрного зростання і, цілком імовірно, відкриє нові можливості.
Живіть теперішнім моментом
Професор Купер рекомендує насолоджуватися життям сьогодні, а не зосереджуватися на тому, що вже було і що колись буде.
Експерт пропонує дослухатися до того, що відбувається з вашими думками та почуттями саме тепер. Знаходити час для себе, ходити на прогулянку, випивати із задоволенням чашку чаю чи кави та звертати увагу на приємні дрібниці.
Вмійте побачити позитивне
Коли ви загрузли у стресі, важко помічати позитивне в людях та подіях. Проте, на думку Кері Купера, навчитися бачити наполовину повну склянку замість наполовину порожньої обов’язково потрібно.
За словами професора, на роботі та в житті є речі, які люди неспроможні змінити. Тож концентруватися слід передусім на тих речах, які можливо контролювати.
Не можна також забувати дякувати іншим людям та обставинам.
Уникайте шкідливих звичок
Чимало людей зловживають алкоголем або курінням, аби впоратися з емоційним навантаженням. Проте, як показують численні дослідження, ці засоби не сприяють подоланню стресу та тривожності. Навпаки: вони можуть лише погіршити самопочуття.
Не засиджуйтеся на роботі
І намагайтеся не брати роботу додому. Офісне навантаження має залишатися в офісі. Професор Купер вважає надзвичайно важливою ефективну організацію робочого дня. Передусім слід усвідомити, що робота, яку потрібно виконувати, буде завжди. Тому увагу варто сконцентрувати передусім на найважливіших завданнях.
Контроль балансу між працею та особистим життям, на думку психолога, є ключем до щасливого перебування на роботі.