Команда психологів з Гарвардського університету (США) присвятила своє нове дослідження незручним першим зустрічам, коли люди змушені спілкуватися з колегами чи друзями друзів, з якими ще не знайомі.
Отже, що робить нас привабливими в очах цих незнайомців?
Автори роботи запропонували уявити таку ситуацію: «Ви вперше зустрічаєте нового колегу на корпоративній вечірці. Заводите розмову, а колега починає розповідати вам кумедну історію. Ви зацікавлені та залучені, тож ставите кілька питань, які спонукають його докладніше розповісти про деталі історії. Коли історія закінчується, ви обмінюєтеся люб’язностями та розходитеся. Пізніше ви розумієте, що ваш колега не поставив вам жодних запитань про вас, і ви не мали можливості розкрити багато інформації про себе». Тож хто справив найкраще враження?
Хоча можна було б припустити, що саме оповідачі з їхніми веселими історіями залишили про себе найкращу думку, за більш детального розгляду з’ясувалося, що це не так.
Про що дізналися науковці?
У серії експериментів команда об’єднувала добровольців у пари співрозмовників – у реальному житті та через онлайн-чат.
В одному з експериментів учасників чату просили поставити низку запитань іншим учасникам, які не здогадувалися, що це є завданням. Після цього їх попросили оцінити співрозмовника, а також порахувати, скільки питань він поставив.
Дослідження підтвердило гіпотезу команди про те, що «людям більше подобаються їхні партнери, які ставлять більше запитань, оскільки такі люди сприймаються як чуйніші».
У наступному експерименті науковці розглянули старі дані з дослідження швидких побачень. Ці побачення – ідеальне середовище для дослідників, які вивчають мотивацію людей справити гарне перше враження, розповіло видання IFLScience.
Як з’ясувалося, учасники швидких побачень, що ставлять чимало додаткових запитань, з більшою ймовірністю домагаються згоди на другу зустріч від своїх партнерів. А це, за словами дослідників, «є індикатором поведінкової симпатії».
Отже, коли важко вести бесіду під час першої зустрічі, є простий та зручний трюк для зняття напруги та завоювання співрозмовника. Ставте запитання, зокрема уточнювальні, виражайте зацікавленість та слухайте уважно. Таким чином ви покажете, наскільки є чуйними, та справите позитивне враження.
Результати дослідження опублікував журнал Journal of Personality and Social Psychology.
Фото: pixabay.com