Чому на древніх пам’ятках зображені сучасні жіночі сумочки?

Дослідники виявили зображення знайомих нам сумочок на 12-тисячолітніх археологічних пам’ятках Туреччини, Мексики, Іраку та Південної Америки.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Яким чином цей сучасний аксесуар опинився на стародавніх артефактах? Невже жінки використовували його 12 тисяч років тому – раніше за декоративну косметику, парфуми та гребені? Науковці висловили декілька ймовірних версій.

Найдревніші такі зображення були знайдені в Туреччині, серед руїн мегалітичного храму Гебеклі-Тепе, збудованого в 9000 році до нашої ери. Предмети, подібні до сучасних сумок, були вигравіювані на великих кам’яних колонах Т-подібної форми, розташованих по колу. Їх, імовірно, використовували для громадських заходів та ритуалів.

Ґобеклі-Тепе

Деякі експерти припустили, що саме такий вигляд колись мали кошики. Хоча інші дослідники вважають, що ідея сумки як такої могла народитися у стародавніх цивілізаціях.

зображення, знайдені серед руїн Ґобеклі-Тепе

Хоча експерти не знають точно, що означають ці зображення, вони припустили, що доісторичні люди пов’язували їх із власними уявленнями про космос та, зокрема, нашу планету. Цивілізації минулого вважали її плоскою та нерідко зображували у формі квадрата. Тож квадратний корпус сумочки міг символізувати Землю, розповіло видання Daily Mail.

Інші знахідки спричинили нові гіпотези

Ще один приклад сумочки науковці виявили в давньоєгипетських ієрогліфах 5000-річної давнини. На них зображені боги, які несуть щось невелике і квадратне. І хоча археологи знайшли докази використання стародавніми єгиптянами кошиків та сумок для інструментів, значення предметів з ієрогліфів ученим поки що невідоме.

Аналогічні відкриття археологи зробили також в Іраку. На гігантських кам’яних плитах, знайдених серед руїн ассирійського палацу (його спорудили між 883 і 859 роками до нашої ери) дослідники побачили крилатого джина, що несе сумочку. Вони припустили, що в даному разі йдеться не про сумочку, а про відерце. Багато експертів зійшлися на думці, що його використовували для перенесення магічних зіллів.

рельєф із крилатим божеством, Ірак

Історик Девід Міано розповів: «Такі фігури, що часто мають людські тіла та голови тварин, називають Апкалу». Це другорядні божества, що мають захисну силу, сказав науковець. Вони несуть речі, які люди називають сумочками, але насправді це відра для води, якою, ймовірно, поливали священні фінікові пальми.

Такий самий мотив був виявлений у Мексиці серед руїн, створених тольтеками. Археологи помітили зображення людиноподібної істоти, що тримає сумку та оточена змією. Гігантські кам’яні статуї з того самого регіону, створені 750 року нашої ери, зображують фігури, що притискають до себе сумочку.

статуетка з Тулі, Мексика

За словами доктора Міано, сумочка – дуже простий предмет, «розробити його може кожен». Цього не потрібно вчитися в іншої культури, «ви можете придумати сумочку самотужки», зазначив історик.

Цікаво знати

  • Перша сучасна дамська сумочка була створена 1841 року в Англії Семюелем Паркінсоном. Такий аксесуар знадобився його дружині, якій не вдавалося вмістити всі необхідні дорожні дрібниці в гаманець. Відтоді сумка стала обов’язковою супутницею як жінок, так і чоловіків.
  • До недавнього часу найдорожчою в історії вважали сумочку бренду Mouawad, що потрапила до Книги рекордів Гіннесса у 2010 році. Розкішний раритет The Mouawad 1001 Nights Diamond Purse прикрасили 4517 діамантами (безбарвними, жовтими та рожевими), загальна вага яких становила 381,9 карата. Корпус сумочки виготовили із 13-каратного білого та жовтого золота. Аксесуар коштував 3,8 мільйона доларів.
  • Але 2020 року світовою рекордсменкою стала сумочка Parva Mea від бренду Boarini Milanesi. Її виробили з крокодилячої шкіри та декорували десятьма метеликами з білого золота, прикрашеними діамантами, сапфірами й турмалінами загальною вагою 130 каратів. Вартість такого аксесуара – 7 мільйонів доларів.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU