Магія готової страви: як полюбити корисну їжу та схуднути  

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Команда психологів з Абердинського університету (Велика Британія) виявила, що готова до вживання їжа привабливіша, ніж продукти, які треба готувати.

Також дослідники помітили, що шкідлива їжа, яка додає зайвої ваги, на рекламних білбордах має зазвичай вигляд апетитних готових страв. Це стосується, приміром, гамбургерів, картоплі фрі або піци. Тоді як корисні харчові продукти – такі як броколі або лосось – часто-густо зображують сирими. Тож дуже складно не піддатися спокусі та не з’їсти щось калорійне і нездорове. Особливо після важкого робочого дня.

Науковці винайшли метод, що допоможе уникати нездорових продуктів та віддавати перевагу їжі корисній. Просто останню треба готувати, щоб вона одразу з’їдалася, розповіло видання Daily Mail.

Можна, наприклад, очистити банан, покласти його в холодильник та дістати після повернення додому. Також можна заздалегідь насипати горіхи в тарілку або розрізати кілька перців на кільця або смуги.

Парадокс: калорійна та нездорова їжа вабить більше

Висновки вчених базуються на спостереженні, мовляв, їжа апетитніша, якщо для її приготування не потрібно докладати жодних зусиль. Команда вчених провела експеримент, що мав продемонструвати, як готовність продуктів до споживання корелює з потягом до них. До дослідження залучили понад 200 добровольців віком від 16 до 66 років. Їм показували фотографії їжі на різних стадіях готовності та запитували, як сильно вона їх вабить за шкалою від 0 до 100.

Продукти на знімках були зображені парами. Як-от сирі та несирі, запаковані та незапаковані, цілі та нарізані. Наприклад, сирий шматок яловичини сусідував із соковитим стейком, а цілий перець – зі скибочками.

Зрештою, сира їжа набрала в середньому 27 балів зі 100, а приготована – 38. Водночас запакована їжа (близько 34) отримала менше балів, ніж незапакована (близько 36). А нарізані продукти (близько 32) добровольці вважали апетитнішими, ніж ті, які ще треба нарізати (близько 30).

Ті учасники, які до перегляду фотографій повідомили, що вони голодні, з більшою ймовірністю обирали готову до вживання їжу, а не ту, яка потребує приготування.

Результати, опубліковані в журналі Food Quality and Preference, продемонстрували: їжа на 15 відсотків апетитніша, якщо її можна з’їсти відразу, а не готувати, чистити або навіть просто діставати з упаковки.

До слова, висновки вчених мали стосунок до всіх видів продуктів. Тож нарізаний банан добровольці оцінили як більш привабливий, ніж той, що треба очистити.

У звітній статті дослідники зауважили, що висококалорійні продукти пов’язані із сильнішою пристрастю до їжі. Це добре відомо авторам рекламних проєктів з просування страв швидкого харчування, які часто є шкідливими для здоров’я.

Вигляд готових корисних продуктів збудить апетит

Тому результати нового дослідження мають бути враховані рекламними кампаніями здорового харчування. Зокрема фрукти, овочі та інші корисні для організму продукти потрібно показувати готовими до вживання, гарними та апетитними.

Рекомендації науковців стосуються також дієтологів та інших працівників охорони здоров’я, що спеціалізуються на питаннях правильного харчування і схуднення. Адже знаючи про особливості сприйняття готових та неготових продуктів, легше переконувати населення в пріоритетності здорового способу життя.

Доктор Хелен Найт, провідна авторка дослідження, порадила: «Якщо ви починаєте рік, намагаючись краще харчуватися, обов’язково готуйте здорову їжу та уникайте походів до магазинів, коли ви голодні».

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU