Сови заробляють на чотири відсотки менше за жайворонків: науковці

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Виявляється, опівнічники зазвичай отримують меншу зарплату, ніж «ранні пташки». Це довела команда науковців з Університету Оулу (Фінляндія). Вона визначила середню різницю в доходах представників першої та другої груп, що складає чотири відсотки.

Під час свого дослідження науковці виявили зв’язок між внутрішнім годинником організму (циркадними ритмами), способом життя та рівнем заробітної плати. Науковці уточнили, що їхні висновки більшою мірою стосуються людей середнього віку, які віддають роботі більше часу.

Про що дізналися дослідники

Команда проаналізувала інформацію про освіту, досвід роботи, спосіб життя та стан здоров’я 12 тисяч осіб.

Науковці особливо прискіпливо придивилися до сов – тих, хто належав до так званого вечірнього хронотипу, розповіло видання Daily Mail. Як з’ясувалося, людям, котрі активні ввечері та вночі, часто властиві негативні характеристики, що пов’язані з меншим заробітком. А саме – куріння, вживання більшої кількості алкоголю, відсутність фізичних вправ, високий ІМТ, нездорове харчування та тривале сидіння перед екраном.

Команда порахувала, що учасники з вечірнім хронотипом отримують на чотири відсотки менше за любителів ранніх підйомів.

Кращий хронотип працівників

Доктор Ендрю Конлін, співавтор дослідження, вважає: сови «мають тенденцію накопичувати менше людського, соціального та медичного капіталу». Неправильний вибір способу життя в середньому віці, за його словами, пов’язаний з нижчим рівнем доходу.

Команда звернула увагу на те, що висновки з дослідження можуть допомогти роботодавцям у розпізнаванні хронотипів працівників. Оскільки сови активніші та уважніші у темний час доби, в них, як правило, виникають проблеми зі сном. А отже, їм складно зосередитися у найбільш продуктивний період дня, додали науковці.

Люди з вечірнім хронотипом, швидше за все, зможуть заробляти більше, якщо серйозно поставляться до свого способу життя. Так написали науковці у звітній статті про дослідження, що її опублікував журнал Economics and Human Biology.

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU