Чому ми так любимо наших плюшевих ведмедиків?

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Нерідко ті, хто давно вийшов з дитячого віку, продовжують зберігати своїх плюшевих ведмедиків, навіть якщо вони нагадують стару ганчірку. Виявляється, вигляд улюбленої з дитинства іграшки не має для нас жодного значення. А сантименти, які ми відчуваємо до своїх ведмедиків Тедді та ляльок, пояснюються доволі просто.

Як проходило дослідження

Уся справа в тій втішній силі, яку своїм дорослим господарям дарують іграшки. Ця сила обумовлена емоційним зв’язком з ними й не залежить від їхнього зовнішнього вигляду.

Команда науковців з Університету Екс-Марсель (Франція) залучила до свого дослідження 395 добровольців, середній вік яких становив 18 років.

Їм запропонували «поспілкуватися» з плюшевими ведмедиками та разом з цим оцінити їхню сенсорну привабливість, рівень втішності, що її дарують іграшки. Також учасники мали звернути увагу на зовнішній вигляд іграшок і те, які почуття вони викликали.

Слід зауважити, що учасників попросили оцінити як власних плюшевих ведмедиків, так і чужих (зокрема й спеціально куплених для експерименту).

dytyna i plyushevyj vedmid - Психологія - 50Plus

Що спостерігали науковці

Аналіз показав, що під час оцінювання чужих плюшевих ведмедиків найбільш важливими факторами були м’якість, довжина шерстки, запах, розмір та зовнішня привабливість.

Але коли справа стосувалася власних плюшевих ведмедиків, учасники у своїй оцінці ігнорували візуальні характеристики улюблених іграшок. Тобто зовнішня привабливість (або непривабливість) іграшок не впливала на загальне відчуття душевного комфорту.

Учасники продемонстрували, що їхні власні плюшеві ведмедики є значно милішими, ніж ті, що належали іншим людям або були куплені.

Усміхнені ведмеді, що належали іншим, сприймалися як більш втішні, ніж неусміхнені. Але ця риса не вплинула на оцінку учасниками власних ведмедів, розповіло видання Daily Mail.

У своїй звітній статті вчені заявили: «Про заспокійливу силу плюшевого ведмедика нерідко свідчили попередні дослідження, однак вони не вказували на її визначальні фактори».

«Це дослідження було спрямоване на виявлення характеристик плюшевих ведмедиків, які впливають на їхню заспокійливу здатність», – додали вони.

За словами науковців, найвагомішим чинником виявився емоційний зв’язок людини з улюбленим плюшевим ведмедиком. Тоді як його зовнішній вигляд не мав жодного значення.

«Емоційний зв’язок, що колись виник між людиною та плюшевим ведмедиком, робить його унікальним та неповторним», – зазначила команда.

Результати дослідження опублікувало видання Journal of Positive Psychology.

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

Квадратний рекламний банер 50 plus.

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

© Copyright 2024 50Plus

RU