Робот-барабанщик, або Robot Drummer, являє собою програму-симуляцію, що здатна виконувати поп-, рок- та джазові композиції, використовуючи навчання з підкріпленням (RL).
Цей віртуозний ударник зі штучним інтелектом є тривимірною візуалізацією робота G1 Unitree. Він грає на барабанній установці, яка кодується різними кольорами. При цьому йому під силу «виразна, високоточна гра», заявила університетська команда у статті про своє дослідження, яку завантажено до бази препринтів ArXiv.
Ця концепція виникла спонтанно за чашкою кави у співавторів розробки – дослідників у галузі штучного інтелекту Асада Алі Шахіда та Лоріса Роведи, повідомило видання Live Science.
«Ми обговорювали, що людиноподібні роботи стають дедалі спроможнішими виконувати різноманітні завдання, але нечасто беруть участь у творчих та експресивних сферах. Подумали: а що як такий робот спробує себе у творчій ролі, наприклад, виконуватиме музику? Гра на барабанах видалася ідеальним варіантом, оскільки це ритмічно та вимагає швидкої координації всіх кінцівок», – розповіли вчені.
Що ще відомо про незвичайного ударника?
У відео, опублікованому на YouTube, вчені продемонстрували, як Robot Drummer імітує барабанні ритми відомих композицій гуртів Linkin Park та Police sounds. Але попри намагання добитися від ШІ відмінного результату, ритмічність робота-барабанщика не була бездоганною.
Дослідники наголосили, що опанування роботом-гуманоїдом будь-якого музичного інструменту є вельми непростим завданням. Це багатогранний процес, який вимагає миттєвої реакції, швидкого контакту та узгодженої координації рук і ніг.
Науковці тренували робота-ударника за допомогою методу спроб і помилок, використовуючи RL. Це тип машинного навчання штучного інтелекту, за якого агент вчиться приймати рішення, взаємодіючи з довкіллям. За точне відтворення ритму агент отримує винагороду.
За словами розробників, кожна пісня була представлена роботу як ланцюжок точно розрахованих за часом контактних подій, що сигналізували йому, коли та з якою силою слід бити по барабанах. Команда повідомила, що Robot Drummer розвинув такі людські навички, як удари схрещеними руками, зміна паличок та злагоджені рухи по всій ударній установці.
Розробка, за словами дослідників, демонструє потенціал навчання з підкріпленням для роботів, які, можливо, колись замінять людей у творчих сферах, приміром, у музиці. Хоча багато професійних музикантів, котрі прослухали гру Robot Drummer, із такою перспективою не погоджуються. На їхню думку, ударнику зі штучним інтелектом потрібно ще багато практикуватись.
У ході дослідження Robot Drummer взяв участь у масштабному експерименті, що передбачав роботу з 30 популярними композиціями в різних стилях. Попереду в нього ще чимало творів, виконання яких зрештою має довести, що штучний інтелект – гарний учень майже в будь-якій царині.





