Річка Амазонка розтягнулася щонайменше на 6400 кілометрів (за деякими даними – на 7100 км). При цьому її не перетинає жоден міст. Ураховуючи невиправну потребу людей у зміні природних ландшафтів, позбавлення такого великого регіону мостів може видатися доволі дивним.
Але головна причина проста: вона полягає в тому, що попиту на переправу через річку Амазонку просто немає. Густі тропічні ліси Амазонії малонаселені, там відносно мало інфраструктури та доріг. Усе це робить мости непотрібними, на відміну від Темзи, що не може обійтися без численних переправ.
«У будівництві мосту через Амазонку немає гострої потреби», – пояснив Вальтер Кауфманн, завідувач кафедри будівельної інженерії Швейцарського федерального технологічного інституту в Цюриху. За словами Кауфманна, спеціаліста з бетонних конструкцій та проєктування мостів, в Амазонії також є технічні та логістичні труднощі.
Безперечно, складно будувати інфраструктуру в густих тропічних лісах. Тому в регіоні дуже мало людських поселень значного розміру. Земля там м’яка та непередбачувана, тож будь-які створені людиною споруди надзвичайно легко можуть бути поглинені невблаганною рослинністю тропічного лісу та суворими умовами, як-от потужні зливи.
Будь-яка спроба спорудити міст, якщо вона не буде ідеально спланована, швидше за все, закінчиться руйнуванням та заростанням фундаменту.
Попри відсутність мостів, ці землі мають свою дивовижну особливість. Вони буквально всіяні давно загубленими рештками людських поселень, розповіло видання IFLScience.
Нові технології візуалізації показали, що по всьому басейну Амазонки приховано, ймовірно, понад 10 000 доколумбових археологічних пам’яток. На відміну від археологічних залишків стародавніх культур в інших частинах світу, амазонські споруди заболочені, поглинені рослинністю та поховані.
У 1970-х роках через ліси Амазонії вирішили прокласти шосе BR-319, 870-кілометрову дорогу, що з’єднувала бразильські міста Манаус та Порту-Велью. Зрештою шосе закинули наприкінці 1980-х, адже його було невигідно утримувати і воно вимагало постійного ремонту через швидке руйнування.
Дехто може стверджувати, що краще б мостам узагалі не перетинати річку Амазонку. Вона є неймовірно багатим та унікальним вуликом біорізноманіття та людської культури, що нині перебуває під величезним тиском лісозаготівель та видобутку корисних копалин.
А тим часом будівництво доріг, автомагістралей та мостів може лише збільшити масштаби експлуатації регіону. Дослідження показали, що левова частка вирубування лісів (95 відсотків) відбувається в межах 5,5 кілометрів від дороги, оскільки вона забезпечує доступ лісозаготівельникам, транспортним засобам та важкій техніці.
Фото: pixabay.com