Команда з Університету Південної Австралії та Університету Дікіна вважає, що надмірна висота стель в аудиторіях навчальних закладів спричиняє низькі оцінки студентів на іспитах. Цей висновок може здатися дещо божевільним, але, якщо замислитися, в ньому є певна логіка.
Звісно, розмір кімнати навряд чи зробить нас розумнішими. Однак беззаперечним є той факт, що навколишнє середовище, зокрема дизайн приміщень, на нас впливає. Від нього чималою мірою залежить наша здатність концентруватися та виконувати розумові завдання, розповіло видання Science Alert.
У ході восьмирічного дослідження команда під орудою психологинь Ізабелли Бауер та Жаклін Бродбент проаналізувала результати іспитів 15 400 студентів у трьох університетських кампусах. При цьому екзаменаційні бали цих студентів були зіставлені з очікуваними, виведеними на основі раніше наданих курсових робіт.
В аудиторіях з високими стелями студенти, як правило, показували найгірші результати в порівнянні з тими, хто складав іспити в класах зі стандартною висотою стелі. Команда також урахувала можливий вплив на оцінки інших факторів, таких як вік, стать, пора року, предмет іспиту, попередній досвід складання іспитів тощо.
Щоправда, вчені не остаточно впевнені в тому, що на оцінки негативно впливали саме розміри приміщення, а не чинники навколишнього середовища, як-от температура, вологість в аудиторії або навіть щільність учнів у ній.
«Ці приміщення часто призначені не лише для іспитів, а й для спортивних заходів, виставок та вистав», – зауважила докторка Бауер. «Головне, що великі приміщення з високими стелями, мабуть, ставлять учнів у невигідне становище, і нам потрібно зрозуміти, які мозкові механізми при цьому задіяні, і чи впливає це на всіх студентів однаковою мірою», – додала вона.
На це питання допоможуть відповісти майбутні дослідження. Однак зрозуміло, що навколишнє середовище має істотне значення, і що студенти, ймовірно, не отримують найкращих шансів на успіх, коли складають іспити в приміщеннях, які для цього не дуже годяться.
За словами Жаклін Бродбент, надзвичайно важливо усвідомити потенційний вплив фізичного середовища на оцінки студентів та «забезпечити їм рівні можливості для досягнення успіху».
Результати дослідження опублікувало видання Journal of Environmental Psychology.
Фото: pexels.com