Авторами цього офісного лайфхаку є дослідники з Університету Вандербільта, Університету Джорджа Мейсона та Пенсільванського університету (США). На їхню думку, про успіхи колег потрібно розповідати так само яскраво та переконливо, як про власні. Цей метод просування кар’єрними сходами команда назвала «подвійною рекламою», або «подвійним просуванням».
Сутність «подвійної реклами»
Скромність – шлях у невідомість: останніми роками цю формулу взяли на озброєння мільйони людей, котрі працюють в колективах. У складному світі виробничих взаємин усі час від часу займаються саморекламою.
Проте психологи вважають, що у самовихвалянні слід знати міру, інакше здобудеш славу надміру зухвалого чи навіть кумедного співробітника.
Отже, аби не видаватися хвальком, потрібно разом із власними досягненнями рекламувати здобутки свого колеги. Науковці стверджують, що за тактики «подвійного просування» нас сприйматимуть не лише як компетентних, але й таких, що випромінюють тепло.
Мета «подвійного просування» полягає навіть не в поліпшенні відносин з людиною, яку ви хвалите, а в тому, щоб продемонструвати третій стороні, що ви дбаєте про цю людину. А заразом ви демонструєте свою теплоту і компетентність, зазначив доктор Ерік ВанЕппс, один з авторів дослідження.
Бо ж коли людина говорить щось позитивне не лише про себе, а й про когось іншого, це справляє зворушливе враження. Особливо, коли того іншого у цей момент немає поруч. Можна, приміром, використати цей прийом на співбесіді, де немає жодного з коллег, розповіло видання Daily Mail.
Що показало дослідження
Натомість, як сказав доктор Ерік ВанЕппс, більшість людей не застосовували «подвійну рекламу» в ті моменти свого життя, коли вона могла б їм допомогти.
Команда залучила до свого масштабного дослідження 1488 менеджерів із найму, які поділилися багатим досвідом співбесід. За їхніми словами, більшість опитуваних ними шукачів роботи (69,1 відсотка) займалися суто саморекламою. Тоді як лише 12,6 відсотка вдавалися до «подвійного просування».
«Схоже на те, що люди або не думають говорити про інших позитивно, або вони стурбовані тим, що на тлі колег матимуть гірший вигляд», – припустив доктор ВанЕппс.
Попередні дослідження команди виявили чимало поведінкових тактик, які люди використовують для самореклами. Завдяки цим тактикам кадри справляють гарне враження в одному вимірі, однак шкодять собі у вимірі іншому. Тож учені вигадали термін «дилема самореклами».
І ось тепер науковці виявили тактику «подвійної реклами» – новий підхід до вирішення «дилеми самореклами».
Фото: pixabay.com