Шпигуни на колесах: автівки стежать за водіями

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Нове дослідження шокувало водіїв. Виявляється, що 25 провідних автомобільних брендів збирають та обмінюються глибоко особистими даними. Брендові автівки дійсно слідкують за приватним життям водіїв, включаючи інформацію про стан здоров’я, вагу та навіть сексуальну активність.

Автівки стежать за особистим життям водіїв

«Розумні» автівки від провідних світових брендів, зокрема Nissan, Volkswagen та Tesla, збирають особисті дані водіїв за допомогою датчиків, мікрофонів, камер, програм тощо. Після збору інформації автомобільні виробники діляться нею з технологічними компаніями, урядами, дилерами автомобілів, брокерами даних та навіть іншими водіями.

Окрім даних про стан здоров’я та сексуального характеру, інформація може включати звички водіння, інтелект, вираз обличчя, імміграційний статус, расу та навіть генетику. Це виявилося, коли незалежні експерти попередили про ризик віддаленого доступу до транспортного засобу кіберзлочинців та викрадення особистих даних водіїв.

Нове дослідження було проведено групою експертів Mozilla Foundation. Дослідники зазначають виданню Daily Mail, що автівки – повністю електричні, гібридні чи бензинові – найгірша категорія продуктів, яку вони коли-небудь перевіряли на предмет конфіденційності.

Автівки та конфіденційністьЧимало автомобільних брендів займаються «відмиванням конфіденційності». Тобто вони вдають, що захищають конфіденційність споживачів, хоча насправді цього не роблять, та часто використовують оманливі формулювання.

Як зазначає Джен Калтрідер, багато людей сприймають свою автівку як приватний простір, де можна зателефонувати своєму лікарю, особисто поговорити з дитиною по дорозі до школи, виплакатися через розрив стосунків або проїхатися до місця, про яке ви не хотіли б, щось хтось взнав. Проте це сприйняття більше не відповідає дійсності. Усі нові автомобілі сьогодні – це жахи конфіденційності на колесах, які збирають величезну кількість особистої інформації.

Деякі автівки збирають навіть дані про статеве життя

Дослідники розглядали не окремі автівки, а заходи щодо конфіденційності різних фірм та програм, які підключаються до їхніх машин. Згідно з їхнім аналізом, найгіршим порушником є японський бренд Nissan. Його автівки співпрацюють із додатком MyNissan, який дозволяє власникам дистанційно запускати, зупиняти, блокувати та розблоковувати свій автомобіль, а також сигналити, блимати фарами тощо.

NissanАле програма також може збирати та ділитися сексуальною інформацією водіїв, їхніми діагностичними даними, генетичною інформацією та іншою конфіденційною особистою інформацією для цільового маркетингу. Дослідники зазначають, що Nissan надзвичайно чесний у своїй політиці конфіденційності, оскільки визнає, що збирає широкий спектр особистої інформації, хоча не вказує як. При цьому в інформації про додаток в Google Play стверджується, що він «не передає дані третім сторонам» (згодом, це виправили).

У політиці конфіденційності південнокорейського виробника Kia також зазначено, що він може збирати інформацію про ваше «статеве життя або інформацію про сексуальну орієнтацію». Як зазначають експерти, чи може існувати «вагома» причина, щоб виробник автомобілів мав таку інформацію? Напевно, що ні.

Незрозумілі правила конфіденційності допомагають стеженню

Tesla не найгірша автомобільна компанія, яку перевіряли дослідники, але це не означає, що вона не має недоліків щодо конфіденційності. Цей бренд «дуже чітко» заявляє у своїй документації, що не продає та не передає третім сторонам вашу особисту інформацію.

Проте, за словами експертів, багатомільярдній фірмі Ілона Маска «досить важко довіряти». Tesla має сумнівний досвід захисту та поваги до приватного життя людей у салонах своїх електрокарів, а також поза ними, які можуть бути зафіксованими камерами, спрямованими назовні.

Іншим «найголовнішим порушником» приватного життя водіїв є німецький виробник Volkswagen. Цей бренд збирає особисту інформацію (вік, стать) та поведінку водіння (наприклад, ремінь безпеки та звички гальмування) для цільового маркетингу. Дані отримуються через програму myVW, екосистеми інтелектуальних онлайн-сервісів We Connect, дилера VW або всього цього разом.

ToyotaТим часом Toyota, світовий лідер з продажу автомобілів у всьому світі, представляє «майже незрозумілу галактику» з 12 документів політики конфіденційності. Але в результаті він також збирає дані про поведінку водія, наприклад, прискорення та швидкість, напрямок руху та дані зображення з камер та датчиків в автівці.

Подібним чином Mercedes-Benz, відомий своїм шикарним дизайном високого класу, також потенційно може продавати особисту інформацію для реклами. Проте він не міг достатньо пояснити дослідникам свою складну політику конфіденційності.

Американський гігант автоіндустрії Ford використовує систему розпізнавання вашого голосу у автомобілі, щоб «створювати висновки про вас», щоб здогадатися більше про ваші імовірні вподобання та інші характеристики, якими він може поділитися і, можливо, навіть передати іншим сторонам.

Найменше занепокоєння викликав французький виробник Renault, який «не такий вже й поганий», коли йдеться про конфіденційність. Хоча дослідники не змогли підтвердити, чи шифрує він особисті дані, що зберігаються на його автомобілях.

Збирають особисті дані не лише водіїв, але й пасажирів

Загалом експерти виявили, що пасажири не можуть належним чином дати свою згоду на такий збір даних, оскільки «згода» на збір персональних даних «передбачається» тим, що вони просто пасажири в автівці. Наприклад, Subaru вважає пасажира користувачем, тобто тим, хто погоджується з їхньою політикою конфіденційності.

SubaruКілька автомобільних брендів (зокрема Nissan та Ford) також зазначають, що водій зобов’язаний повідомляти пасажирам про політику конфіденційності транспортного засобу. Дослідники попереджають, що серйозні витоки даних є звичайним явищем, як це було продемонстровано у випадку витоку особистої інформації мільйонів клієнтів Toyota на початку цього року.

Фото: pixabay.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU