Милота: немовля вивчає рідну мову за допомогою пісень

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Науковці з Кембридзького університету розповіли, чому співи матусі, татуся, бабусі й дідуся є такими значущими для немовлят. Виявляється, малюки вчать слова за допомогою ритму і тону, а не власне звуків, як раніше вважали дослідники. Тепер вчені стверджують, що розмовляти з немовлятами потрібно співучо. А можна й просто співати.

Дослідники заявили, що вони спростували поширену думку, мовляв, фонетична інформація у вигляді алфавіту є ключем до вивчення мови.

Про що дізналися науковці

Кембридзька команда виявила, що немовлята вивчають мову на основі ритмічної інформації, підвищення та зниження тону. Вона з’ясувала, що немовлята не обробляють фонетичну інформацію – найдрібніші звуки мови – доки їм не виповниться сім місяців.

Дослідники також розповіли, що дислексія та порушення мовного розвитку можуть бути пов’язані зі сприйняттям ритму, а не з труднощами в обробці фонетичної інформації.

Раніше вважалося, що немовлята запам’ятовують невеликі звукові елементи та складають їх разом, утворюючи слова.

Щоб зрозуміти, чи правильне це припущення, команда записала активність мозку 50 малят у віці 4, 7 та 11 місяців, котрі дивилися відео, на якому вчитель початкової школи співала 18 дитячих пісеньок. Дослідники використовували спеціальні алгоритми, щоб інтерпретувати, як немовлята кодують цю інформацію в мозку. Зрештою виявилося, що фонетичне кодування у діточок формується поступово протягом першого року життя. За словами керівниці дослідження Уші Госвамі, професорки нейробіології Кембридзького університету, немовлята використовують ритмічну інформацію, як каркас або скелет, щоб додавати до неї інформацію фонетичну.

nemovlya posihayetsya - Спосіб життя - 50Plus

Короткі висновки

«Наше дослідження показало, що окремі звуки мови не обробляються надійно приблизно до семи місяців, хоча більшість немовлят до цього моменту вже можуть розпізнавати знайомі слова», –  зауважила професорка Госвамі.

Після семи місяців, як стверджує дослідниця, звуки мови починають додаватися, однак це відбувається аж надто повільно, щоб скласти основу мови. Інформація про мовний ритм – це «прихований клей», що лежить в основі розвитку мовної системи, яка добре функціонує.

Тож батьки повинні якнайчастіше співати малюкам та читати їм дитячі віршики, вважає пані Госвамі.

Дослідження є частиною проєкту, що вивчає зв’язок мовлення з дислексією та порушенням мовного розвитку, розповіло видання Independent. Як зазначила Уша Госвамі, наука протягом тривалого часу намагалася пояснити ці розлади наявністю фонетичних проблем. Проте докази цієї гіпотези не були переконливими. І ось тепер можна говорити, що індивідуальні відмінності у навичках вивчення мови дітьми можуть бути пов’язані з ритмом.

Результати дослідження опублікував журнал Nature Communications.

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU