Мобільність деревини: реалістичні фантазії на тему екотранспорту для суші, неба і води

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Нині проєкт Вінсента Каллебаута та його колег Timber Mobilities видається фантастичним. Однак завтра він може стати реальністю. Адже більшість сміливих ідей знаного бельгійця, який працює в Парижі, вже втілено в життя.

Щоб не дражнити скептиків, автори проєкту радять сприймати його як науково-дослідний. Вони візуалізували незабарне майбутнє транспорту за допомогою 3D-моделювання та інструментів штучного інтелекту. І врешті представили 5 прототипів індивідуальних та колективних засобів пересування сушею, водою та повітрям.

А об’єднують ці прототипи ергономічна архітектура, естетичний дизайн, орієнтованість на поновлювані джерела енергії, міксування біоматеріалів (ламінованої деревини, штучного бамбука) з матеріалами переробленими (алюмінієм, скловолокном).

Як вважає екоархітектор Вінсент Каллебаут, мобільність майбутнього – різноманітніша, розумніша та екологічніша. Міста знову повинні бути для людей, а не для автомобілів. Нині у світі на транспортний сектор припадає найбільша частка викидів СО2 – 24 відсотки. А кожен автомобіліст проводить у заторах в середньому 90 годин на рік. Такому стану речей слід покласти край, впевнений Каллебаут.

Прототипи, які розробила його студія, мають наблизити наше екологічно чисте завтра.

Летюча «маршрутка» Timber eVTOL

Ця амбіційна розробка являє собою різновид гвинтокрилого літального апарату з вертикальним зависанням, злетом та посадкою. Він працює на електричній або водневій енергії.

Більшість зразків транспорту цього типу вміщують невелику кількість людей і зазвичай використовуються для приватного пересування або як повітряні таксі. Фахівці студії Vincent Callebaut Architectures обминули ці обмеження та спроєктували низьковуглецевий транспортний засіб на пропелерах, що обслуговуватиме одночасно від 10 до 20 пасажирів. Він значно скоротить час, проведений ними в дорозі. А також допоможе знизити навантаження на наземний транспорт, зокрема, в години пік, повідомило видання Designboom.

Іншими варіантами використання цього прототипу можуть стати вантажні перевезення та логістичні поїздки вулицями міста.

letyucha marshrutka - Дизайн&Архітектура, Наука&Техніка - 50Plus

Шатли Timber eSHUTTLE

Продовжуючи дослідження екологічного громадського транспорту, студія розробила автономний Timber eSHUTTLE. Комп’ютеризований, оснащений датчиками шатл є наслідком гібридизації індивідуального автомобіля та громадського транспорту. Він комфортний, ергономічний, безпечний та обладнаний всім необхідним для перевезення дюжини пасажирів.

За версією креативної команди, такі шатли без керма та водія вироблятимуть з біоматеріалів (таких як дерев’яні панелі CLT). Вони працюватимуть на сонячній енергії та акумуляторах, що заряджаються на динамічних індукційних шляхах. Користуючись динамічною індукційною зарядкою, транспортні засоби Timber eSHUTTLE отримуватимуть енергію безпосередньо від дороги, якою вони рухаються.

shatly z dereva - Дизайн&Архітектура, Наука&Техніка - 50Plus

Деревяні автомобіль та велосипед

Студія Vincent Callebaut Architectures представила також оригінальні компактні транспортні засоби для приватних поїздок.

У своєму бажанні покласти край важким сталевим позашляховикам автори розробили дерев’яні, маневрові та автономні міські автівки. Вони працюють на електричній та сонячній енергії. А виготовлятимуть їх переважно з деревини або бамбука. Тому автоматизований прототип Timber eCAR може стати найекологічнішим концептуальним автомобілем майбутнього.

А ще команда Каллебаута показала прототип революційного велосипеда Timber eBIKE із ламінованого дерева та графену. Він може похвалитися аеродинамічною геометрією, спрощеною трансмісією, колесами без осей, ступиць і спиць. Тож такий ровер стане сенсацією, особливо в середовищі тих, хто щодня їздить «двоколісним конем» на роботу.

avto z dereva - Дизайн&Архітектура, Наука&Техніка - 50Plus

Дерев’яне судно на підводних крилах Timber HYDROFOIL

Створивши цей водний транспортний засіб, екологічніший за електричний автобус, команда запропонувала потенційним пасажирам спокійні та швидкі подорожі на хвилях. Без ривків і тряски.

Самодостатні судна отримують необхідну енергію від сонячних батарей, вітряних і припливних турбін. Ба більше: такий транспорт споживає менше енергії під час плавання завдяки оптимізованим гідродинамічним корпусам та крилам. Футуристичні човни від Вінсента Каллебаута вироблятимуть з біоматеріалів та/або перероблених матеріалів. А коли судна відслужать свій термін, їх можна було повністю розібрати та переробити.

derevyane sudno na pidvodnyh - Дизайн&Архітектура, Наука&Техніка - 50Plus

Фото: © Vincent Callebaut Architectures

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.

RU