Монро в мішку, сукня з кукурудзою та картопля як гонорар: як пакувальний матеріал став модним трендом

Дивовижна історія про те, як американські домогосподарки перетворили відчай на стильний одяг, бізнес створив оригінальний та корисний маркетинг, а майбутня кінозірка довела, що краса сильніша за критику.

Народження тренда

Коли в 1930-х роках США накрила Велика депресія, багато американських родин опинилися на межі виживання. До 1933 року, коли економічне падіння сягнуло найнижчих показників, близько 15 мільйонів американців були безробітними, а майже половина банків країни збанкрутувала. Коли грошей не вистачало навіть на найнеобхідніше, довелося вмикати винахідливість. І хто б міг подумати, що в цей момент народжувалася одна з найдивовижніших модних історій усіх часів!

Мішки

Справа в тому, що з кінця XIX століття борошно та цукор почали продавати в міцних тканинних мішках замість дерев’яних бочок. Спочатку це були грубі мішки, матеріал з яких використовували здебільшого на ганчірки. Але в 1910-20х роках виробники почали пакувати свій товар у м’які бавовняні мішки.

І тут американські домогосподарки проявили креативність рівня «лайфхак століття». Навіщо викидати міцну тканину, якщо її можна гарнесенько відіпрати та пошити з неї щось корисне? Спочатку це були прості речі: торбинки для покупок, рушники, пелюшки. Але коли грошей стало зовсім мало, вправні руки американських жінок дійшли й до суконь.

Мода для широких верств

Через деякий час населення сільських районів Америки почало носити одяг з мішковини: фермерські родини перетворювали пакувальну тканину з-під борошна та інших продуктів на сукні, нижню білизну, штори, ковдри та інші предмети побуту.

Зразки візерунків і штори з мішковини

Видалення логотипів, фарбування тканини та декорування стрічками, мереживом, вишивкою та яскравими ґудзиками допомагало зробити сукні, сорочки та штани з мішковини своєрідними модними шедеврами, що ненабагато поступалися одягу, купленому в магазині.

Мішковина з візерунком та сукня з неї

Виробники, побачивши, що їхні мішки перетворюються на одяг, вирішили підзаробити на цьому! Розумно, правда?

Діти в одязі, пошитому з мішковини

Вони почали випускати мішки яскравих кольорів та з веселенькими візерунками, а у магазинах навіть продавали готові викрійки для суконь із мішковини. Уявляєте? Цілий модний рух, заснований на… утилізації!

Виробництво мішків з різнокольорової тканини

Наприклад, в одному з американських музеїв сьогодні зберігається брошура під назвою «Шиття з бавовняних мішків», видана Асоціацією виробників текстильних мішків у 1933 році, в якій давалися поради, як видалити логотипи компаній з мішків.

Сторінка з брошури про пошиття одягу з мішків

А навіть якщо господиня не мала часу чи натхнення займатись змиванням логотипу, і її син виходив на вулицю у сорочці з написом «Квасоля», то однолітки не сміялись з нього, бо самі були «Картоплею», «Кукурудзою» чи «Цукром».

Діти в одязі з мішків

Після війни та відновлення економіки США мода на мішкові сукні поступово зійшла нанівець. Люди знову могли дозволити собі нормальний одяг, і хто ж хотів згадувати про важкі часи? Здавалося б, історія закінчена. Та де там!

Монро приймає виклик!

У 1951 році молода акторка Мерилін Монро, кінематографічна кар’єра якої набирала обертів, стала ціллю для недоброзичливої критики. Преса жваво обговорювала наряди акторки, підкреслюючи, що вони виглядають дешево. Одна особливо дотепна (читай – зла) журналістка написала, що вся краса цієї білявки – лише в яскравих сукнях, і мовляв, хай спробує виглядати гарно в звичайному мішку.

Мерилін Монро в мішку з-під картоплі

Ну що ж, виклик було прийнято! Кіностудія Twentieth Century Fox скористалася ситуацією та кілька днів потому організувала фотосесію, де Монро позувала в сукні, пошитій з мішка для картоплі, яка була створена спеціально для неї. Незвичний наряд прикрашали грайлива бахрома та напис «Картопля з Айдахо». Фотографії красуні розлетілися країною як гарячі пиріжки і стали справжньою сенсацією.

Монро в сукні з мішка

Чоловіки захоплювались, боси кіностудії рахували майбутні бариши, а продажі айдахської картоплі злетіли до небес. На знак подяки за таку феєричну рекламу фермер з Айдахо, чиї мішки було використано для створення сукні, відправив акторці цілий мішок добірної картоплі. Але, як згадувала сама Мерилін Монро, вона так і не змогла насолодитися подарунком фермера: «Тоді було не дуже добре з харчами, і хлопці з рекламного відділу поцупили всю картоплю».

Урок історії з хеппі-ендом

Так майбутня кінодіва одним махом довела кілька речей: по-перше, що краса – це щось більше, ніж дорогі та статусні речі. По-друге, що почуття гумору може перемогти будь-яку критику. І по-третє, що винахідливість і креативність – це сила, яка може перетворити навіть мішок у модний аксесуар.

Сама ж важка історична сторінка епохи Депресії,в часи був створений «мішечний» тренд, не забута й зараз: Смітсонівський музей американського мистецтва досі зберігає сукню з мішка на своїй постійній виставці. А ми пам’ятаємо, що іноді найкращі ідеї народжуються там, де їх найменше очікуєш!

WhatsappTelegramViberThreads

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати