Чому в літаку закладає вуха?

Кожен, хто подорожує літаками, неодноразово замислювався, чому виникло це неприємне відчуття та що, окрім жуйки, допоможе його позбутися.

Жування жуйки, смоктання м’ятної цукерки та кілька перебільшених позіхів – цей набір рятівних хитрощів проти закладання вух знайомий кожному, хто бодай раз подорожував літаком.

Мандрівники часто вдаються до цих способів, аби здихатись дивного відчуття, що виникає зі зміною висоти. Хороша новина полягає в тому, що закладання вух – це нормальна захисна функція організму.

«У такий природний спосіб організм має вирівнювати тиск», – каже професорка Патрісія Гаффні, президентка Американської академії аудіології. (Аудіологією називають розділ медицини, що вивчає порушення функцій органів слуху). Лікарка детально пояснила, що відбувається в наших вухах під час польоту.

Про що розповіла експертка?

Наше вухо складається з трьох частин: зовнішнього, середнього та внутрішнього вуха. Зовнішнє включає видиму мочку та слуховий прохід. Барабанна перетинка відокремлює зовнішнє вухо від заповненого повітрям середнього вуха, в якому є три крихітні кісточки та євстахієва труба (це – вузький прохід, що з’єднує середнє вухо з носогорлом). У внутрішньому вусі розташовані орган слуху равлик та вестибулярний апарат, що відповідає за рівновагу.

Відчуття закладеності вуха походить від євстахієвої труби, пише Popular Science.

«Робота євстахієвої труби полягає в тому, щоб підтримувати рівномірний тиск від зовнішньої частини вуха до його середньої частини», – зазначила професорка Гаффні. За її словами, баланс тиску повітря між середнім вухом та зовнішнім середовищем є надзвичайно важливим для правильної роботи органів слуху. Коли тиск у середньому вусі нижчий за тиск зовнішнього повітря, може виникнути так званий негативний тиск, що втягує барабанну перетинку всередину. Через це знижується її здатність до вібрації, а слух приглушується доти, доки тиск не вирівняється.

У нашому звичному житті, коли ми ковтаємо, позіхаємо чи розмовляємо, євстахієва труба на короткий час відкривається, допомагаючи компенсувати незначні зміни тиску повітря. Але різка зміна висоти під час польоту, підводного плавання чи сходження на гору є геть іншою ситуацією, коли зовнішній тиск повітря змінюється швидше, ніж тиск усередині середнього вуха. Євстахієва труба реагує на це, примусово відкриваючись, аби врівноважити цей тиск, та створюючи всім знайомий звук ляскання.

будова вуха

Як впоратися із закладенням вух?

Вище вже згадувалися старі перевірені способи боротьби з цим неприємним відчуттям, зокрема, за допомогою льодяника та жуйки.

Малюкам у літаку допоможе знизити тиск у вухах – особливо під час зльоту та посадки – смоктання пустушки. Дорослі люди можуть спробувати самотужки відкрити євстахієву трубу, використовуючи так званий маневр Вальсальви. Для цього потрібно зробити вдих, закрити рота, затиснути ніс, а потім зробити сильний видих (або висякатися).

Не зайве взяти в дорогу й спеціальні беруші, що допомагають вирівняти тиск.

Коли тиск занадто великий, із дисбалансом впоратися складніше. Нижня частина євстахієвої труби, де вона зазвичай закривається, може запалюватися, особливо при застуді чи інфекції верхніх дихальних шляхів. Запалення ускладнює відкриття та закриття труби. Тож пацієнти часто скаржаться на закладеність вух або відсутність характерного звуку ляскання.

У важких випадках, коли різниця тиску стає занадто великою і труба не може нормально відкритися, це може навіть призвести до розриву барабанної перетинки, попередила експертка. Але, за її твердженням, «це трапляється вкрай рідко і зазвичай пов’язане із застудою або інфекцією верхніх дихальних шляхів». Пацієнтам із хронічними захворюваннями зазвичай призначають спеціальне лікування, зокрема, рекомендують назальні спреї для зменшення запалення.

Фото: pexels.com

WhatsappTelegramViberThreads

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати