Детальне цифрове сканування розкрило нові подробиці загибелі «Титаніка»

За допомогою найточнішого повнорозмірного цифрового сканування та 3D-моделювання затонулого корабля вчені дізналися про його останні години.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Дослідники компанії Magellan Ltd, що займається глибоководною картографією, сфотографували затонулий лайнер з нових ракурсів на глибині близько 3800 метрів.

Неймовірно точне цифрове сканування показало, як під час своєї загибелі корабель був драматично розірваний на дві частини.

Скани також відтворили досі небачений вид котельні, що була розташована в тому місці, де лайнер розколовся. Деякі котли увігнуті: на думку вчених, це свідчить про те, що під час занурення у крижану воду вони все ще працювали.

За словами керівника дослідження Чом-Кі Пайка з Університетського коледжу Лондона, «Титанік» лише злегка зачепив айсберг. Однак у шести відсіках вузької частини корпусу залишилися проколи «розміром з аркуш паперу формату А4».

«Ці маленькі отвори розташовані по всій довжині корабля. Тому вода повільно, але невпинно проникала в них; зрештою відсіки були затоплені догори, і «Титанік» затонув», – розповів Саймон Бенсон, військово-морський архітектор з Університету Ньюкасла.

Тож саме ці невеличкі пробоїни в корпусі спричинили швидку загибель судна через 2 години 40 хвилин після зіткнення з айсбергом, розповіло видання Daily Mail.

Затонулий корабель

«Титанік» затонув у північній частині Атлантики 15 квітня 1912 року внаслідок зіткнення с айсбергом, коли здійснював свій перший рейс із Саутгемптона до Нью-Йорка. З понад 2200 пасажирів корабля понад 1500 загинуло. Уламки корабля покояться на дні океану приблизно за 350 морських миль від узбережжя Ньюфаундленду (Канада). Крихкі деталі судна так швидко руйнуються, що можуть повністю зникнути протягом наступних 40 років. Місце аварії було виявлено лише 1 вересня 1985 року, і це відкриття стало сенсацією світового масштабу.

В інтерв’ю BBC аналітик трагедії «Титаніка» Паркс Стівенсон зазначив, що корабель – «останній очевидець катастрофи, і йому ще є що розповісти». Тож «повний огляд всього місця катастрофи є ключем до розуміння того, що тут сталося».

Сканування також показало, що під час катастрофи пара все ще надходила до системи вироблення електроенергії: паровий клапан перебував у відкритому положенні. Це підтверджує розповіді очевидців про те, що команда відважних інженерів не припиняла працювати й тоді, коли судно занурювалося у воду. Навіть перед лицем смерті команда під керівництвом інженера Джозефа Белла завантажувала вугіллям печі, щоб на кораблі горіли вогні.

За словами пана Стівенсона, «ці героїчні дії врятували безліч життів, давши екіпажу час для безпечного спуску рятувальних шлюпок. Команда стримувала хаос так довго, як могла» А відкритий паровий клапан був своєрідним символом мужності цих людей.

Нова добірка високоточних сканів доповнила першу партію цифрових сканованих зображень команди Magellan Ltd, яку вона опублікована два роки тому. Тоді світ уперше побачив детальну тривимірну реконструкцію уламків судна.
А результати нової роботи науковців можна буде побачити у програмі «Титанік: Цифрове воскресіння» у вівторок 15 квітня о 20.00 на каналі National Geographic.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про цінності та спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

НЕ ПРОҐАВ НАЙЦІКАВІШЕ!

Дайджест з найкращими статтями у вашій поштовій скриньці – читайте, коли зручно!

RU