Чому апельсини продають у червоних сітках?

Дослідження німецького психолога Карла Р. Гегенфуртнера показало, що фасування апельсинів є маркетинговою пасткою для покупців.

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Ви коли-небудь думали, чому апельсини часто продають в анахронічних сітках червоного кольору? Виявляється, цей хитрий трюк супермаркети використовують, щоб обдурити ваші почуття та змусити вас купити більше фруктів.

Червона пластикова сітка допомагає створити враження, що апельсинова шкірка має більш насичений колір. Тобто плід своєю чергою має соковитіший та привабливіший вигляд. А якщо апельсин незрілий – не страшно: кольорова сітка приховає зеленуватий відтінок та посилить «помаранчевість». Таким чином фрукт видаватиметься стиглим і апетитнішим, розповіло видання SFLScience.

Так само лимони часто кладуть у жовті сітки, щоб підкреслити їхній природний колір. А якби їх клали в сітки червоні, вони мали б дивний вигляд та не привертали б увагу споживачів.

Ілюзія конфетті

Цей принцип базується на так званій ілюзії конфетті – візуальному феномені, згідно з яким сприйняття кольорів залежить від навколишнього контексту. Демонструючи цю оптичну ілюзію, нейтрально забарвлену ​​кулю вміщують в сітку з різноколірних ліній. Коли лінії певного кольору потрапляють на передній план, здається, що колір кулі поєднується з кольором ліній.

У новому дослідженні психолог Карл Р. Гегенфуртнер із Гіссенського університету (Німеччина) докладно описав, як супермаркети за допомогою червоної сітки використовують ілюзію конфетті.

«Щосуботи я купую на місцевому ринку апельсини для соку в моєї улюбленої продавчині Хельги. Нещодавно в неї не було добрих стиглих апельсинів, як і слід було чекати під час німецького літа. Завітавши пізніше до супермаркету, я побачив, що там є достатньо стиглих апельсинів; і, звичайно ж, я купив їх купу, зручно запакованих в сітку», – розповів дослідник.

сітка з апельсинами в руці

«Удома, коли я дістав апельсини із сітки, сталося диво: кожен апельсин, який був чудово забарвлений усередині сітки, раптом набув жахливого відтінку зеленого!», – додав пан Гегенфуртнер.

Він дійшов висновку, що асиміляція кольору сама по собі дуже впливає на зовнішній вигляд апельсина, перетворюючи зеленуватий помаранчевий на гарний помаранчевий. Зайве казати, що продавці фруктів зрозуміли це давно. Придивившись до овочів та фруктів на полицях магазинів, можна побачити, що, наприклад, лимони, цибуля, цукіні та навіть картопля зазвичай упаковані в сітки, які надають товарам ідеальних кольорів.
Психолог пояснив, що ілюзія конфетті заснована на принципі, згідно з яким наш мозок запрограмований на обробку периферичного зору та сприйняття кольорів.

Мозок прагне, по суті, забезпечити нам комфортне сприйняття кольору. А наша зорова система налаштована на сприйняття однорідності та плавних переходів. Коли червона сітка накриває апельсин, наш мозок поєднує суміжні кольори, щоб спростити те, що ми бачимо.
Невідомо, чи справді цей обманний трюк збільшує продаж апельсинів. Але спасибі дослідникові за застереження.
Звіт про дослідження опублікував журнал i-Perception.

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.