Плоди ейджизму: зморшки на обличчі вже не є ознакою мудрості та надійності

FacebookTwitterLinkedinTelegram

Традиційно зморшки на обличчях людей поважного віку вважалися ознаками мудрості та викликали довіру.

Науковці з Берлінського університету імені Гумбольдта провели дослідження з деяким присмаком ейджизму, яке показало, що сучасний соціум сприймає зморшки геть інакше.

Про що дізналися вчені

Команда науковців залучила до свого дослідження 353 особи віком від 18 до 68 років. Учасників попросили оцінити зображення людей обох статей зі зморшками на обличчях та без них.

Добровольці мали визначити, наскільки привабливий, теплий, приємний, моральний, врівноважений та такий, що заслуговує на довіру (надійний) вигляд має кожна людина. Також учасники оцінювали, якою мірою кожне обличчя виражає щастя, гнів, смуток, страх, огиду та здивування.

Аналіз показав, що оточення сприймає зморшкуваті обличчя як менш привабливі, мудрі, приємні й такі, що викликають довіру. Загалом люди на зображеннях спричинили більше негативних, ніж позитивних емоцій.

Ефект такого сприйняття більшою мірою стосувався жіночих облич. Цікаво, що такі результати оцінювання були однаковими з боку учасників різного віку, розповіло видання Daily Mail.

model pohylogo viku - Психологія - 50Plus

Як заявили дослідники, ці результати показують, що «люди похилого віку часто можуть сприйматися як менш приємні лише через зморшки на їхніх обличчях та пов’язані з ними судження про привабливість й емоційність». З огляду на те, що перше враження важко виправити, це може мати для людини зі зморшками не дуже приємні наслідки, зокрема, стосовно адаптації у спільноті.

Результати дослідження можуть бути наслідком багаторічного впливу глянцю та індустрії краси на суспільство, укорінення стереотипів щодо привабливості виключно гладких молодих облич.

Висновки з дослідження опублікував журнал Acta Psychologica.

Фото: pexels.com

FacebookTwitterLinkedinTelegram

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати

ТЕЛЕГРАМ

FACEBOOK

ПРО НАС

Логотип 50 Plus

50Plus – це медіа-ресурс про спосіб життя покоління 50+. Наша місія – надавати цікаву і корисну інформацію читачам та надихати їх на новому етапі життя.

ПІДПИСКА

Підпишіться на розсилку, щоб отримувати щотижневий дайджест.