Ігноруйте товари навпроти очей: експерти розкрили базові хитрощі супермаркетів

Покупка продуктів – справа нервова та витратна. Але такою вона є переважно через хитрощі супермаркетів, що прагнуть викачати з нас більше грошей.

Щоразу відвідуючи супермаркет, покупці наражаються на ті самі граблі. В результаті витрачають більше, ніж планували, та ще й позапланово набирають купу непотребу.

Експерти, що знаються на маніпуляціях магазинів та помилках споживачів, застерігають: ніколи не звертайте увагу на товари, які розташовані на полиці навпроти очей. Що далі від неї, то пропозиції вигідніші.

Більшість людей не орієнтуються в нетрях супермаркетів

Виявляється, більшість покупців неправильно вибирають продукти. У цьому переконані експерти британської компанії Which?, що дбає про права споживачів та якість товарів.

Передусім знавці споживчої поведінки наголошують на тому, що ніколи не слід першою чергою клювати на те, що гарненько розкладено на рівні ваших очей. Ці продукти можуть мати привабливіший вигляд, ніж інші. Але якщо придивитися уважніше, вони, ймовірно, виявляться значно дорожчими за товари, що чекають на покупця в менш доступних місцях.

«Найдорожчі найменування найчастіше можна побачити на рівні очей, тоді як дешевші товари, як правило, розкладені на нижніх полицях», – пояснили в компанії.

Навпроти очей зазвичай розташовують пропозиції знаних та дорогих брендів. «Однак фірмовий не обов’язково означає найкращий», – кажуть експерти. На нижніх та верхніх полицях можна зустріти продукти власних марок супермаркету. І вони часто бувають навіть якіснішими, ніж товари розкручених виробників, розповіло видання Daily Mail.

Планограма як стратегія наживи

Отже, супермаркети вдаються до різних хитрощів, аби покупці витрачали якомога більше грошей.

Однією з найманіпулятивніших стратегій цілком легального обдурювання споживачів є планограма. Це підступна схема розташування товарів на полицях супермаркетів, що змушує відвідувачів залишати в касі більші суми, ніж вони планували.
«Планограма визначається як діаграма або модель, що показує розміщення роздрібних товарів на полицях з метою максимізації продажів», – пояснив Грем Кендалл, професор операційних досліджень в Ноттінгемському університеті (Велика Британія).

За його словами, ключова фраза планограми: «рівень очей – рівень покупок». Професор Кендалл підтвердив, що «товари, розташовані на рівні очей, продаватимуться краще». Але достатньо лишень трохи нахилитись або стати навшпиньки, і ви знайдете не менш гідні продукти, а може, й кращі.

Науковець також порадив не оминати товари, що розташовані на початку проходів. Зазвичай покупець пробігає повз них. Але часто саме там ховаються найвигідніші пропозиції.

жінка із переліком у магазині

Завжди потрібно мати план

Експерти Which? розповіли: «Супермаркети використовують й інші трюки, щоб спонукати нас витрачати більше, наприклад, розміщуючи товари найпершої потреби в задній частині магазину та якомога далі один від одного». Йдеться передусім про молоко, яйця та хліб. Під час пошуку цих продуктів відвідувач обходить багато зайвих рядів та набирає в кошик купу товарів, які можна було б придбати іншим разом.

А ще магазини заманюють людей строкатими вивісками з оголошеннями про сезонні пропозиції та акції. За цими яскравими повідомленнями можуть ховатися товари, які досі ніхто не хотів купувати, або ж продукти, термін зберігання яких добігає кінця.

Знавці психології продавців та покупців в один голос радять: якщо ви не хочете стати жертвою лукавства супермаркетів, заздалегідь складайте перелік потрібних продуктів та не відхиляйтеся від нього.

Фото: pexels.com

WhatsappTelegramViberThreads

ПРОКОМЕНТУВАТИ

Прокоментувати